سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تزئین با شکلات آب شده

نظر

شکلات در شکل های مختلف می تواند یک انتخاب مناسب برای تزئین روی دسر، بستنی، کیک و کاپ کیک باشد. اینکه چطور شکلات را برای تزئین های مختلف آماده کنیم را امروز در خانومانه به شما آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید.

خیلی از اوقات یک کیک یا کاپ کیک ساده را می توان با استفاده از روش ساده ای که امروز به شما خواهیم گفت تزئین کرد. این روش برای تزئین بستنی و دسر هم بسیار زیبا و متفاوت خواهد بود.

روش تزئین با شکلات آب شده

برای این روش به وسایل زیر نیاز دارید:

شکلات سفید

رنگ خوراکی مایع

قیف های پلاستیکی یک بار مصرف یا کیسه پلاستیک

الگو و شکل های مناسب

طلق یا کاغذ روغنی

روش تزئین با شکلات آب شده

برای آب کردن شکلات دو راه وجود دارد. روش اول استفاده از مایکروفر هست به این صورت که شکلات را به تکه های کوچک تقسیم کرده، آن را داخل ظرفی که مناسب مایکروفر باشد بریزید و مایکروفر را حدود سی ثانیه روشن کنید. شکلات شروع به آب شدن می کند، بعد از این مدت ظرف را از مایکروفر خارج کرده و شکلات را هم بزنید، اگر شکلات کاملا آب نشده و قطعات آن هنوز دیده می شود آن را مجددا برای چند ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید. در این روش بعد از چند ثانیه مرتب چک کنید که میزان آب شدن شکلات چقدر است تا شکلات آب خود را زیاد از دست ندهد.

روش دوم برای آب کردن شکلات روش بن ماری هست، به این صورت که ابتدا کتری یا ظرفی را از آب پر کرده، آن را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید، سپس ظرف حاوی شکلات تکه تکه شده را روی بخار کتری قرار دهید تا شکلات با حرارتی که به ظرف می رسد آب شود. این روش برای آب کردن شکلات روش مناسب تری است. اگر بعد از آب کردن شکلات احساس کردید شکلات شما نرم و لطیف نیست کمی کره یا روغن مایع به آن اضافه کنید.

به طور کل شکلات سفید نسبت به شکلات های تیره رنگ حساس تر است. بهتر است برای آب کردن شکلات سفید از روش دوم بن ماری روی حرارت آب استفاده شود. موقع آب کردن شکلات سفید باید دقت بیشتری کرد، به هیچ عنوان شکلات را نباید روی حرارت مستقیم ذوب کرد چون بافت شکلات تخریب شده و مزه آن تغییر می کند. موقع بن ماری کردن حرارت باید خیلی کم باشد و ظرف با آب در تماس نباشد و فراموش نکنید حتما مرتب شکلات را هم بزنید. در صورتی که این نکات رعایت نشود شکلات شما سفت شده و قابل استفاده نخواهد بود.

نکته مهمی که حتما باید بدانید این است که برای هم زدن شکلات آب شده از قاشق چوبی استفاده نکنید زیرا قاشق چوبی رطوبت موجود در شکلات را گرفته و باعث می شود شکلات لطیفی نداشته باشیم.

همچنین ظرف و قاشقی که با آن شکلات را هم می زنید نباید خیس باشد چون باعث بریدگی شکلات خواهد شد.

مرحله بعدی بعد از آب کردن شکلات، رنگ کردن آن با استفاده از رنگ های خوراکی می باشد. شکلات را در کاسه های کوچک ریخته و به هر ظرف مقدار دلخواهی از رنگ مورد نظر را اضافه کنید و سپس آن را به خوبی مخلوط کرده تا رنگ مورد نظر شما حاصل شود. در صورتی که رنگ های تیره تری برای تزئین می خواهید از مقدار بیشتری رنگ داخل شکلات استفاده کنید.

شکلات های آماده شده را داخل قیف های یکبار مصرف بریزید. در صورتی که این قیف ها در دسترس شما نیست، از کیسه پلاستیک فریزر برای این منظور استفاده کنید، برای این منظور ابتدا شکلات آب شده را داخل پلاستیک ریخته و سپس در گوشه پلاستیک با قیچی سوراخ خیلی خیلی ریزی ایجاد کنید.

الگو و شکل های خاصی که برای این منظور نیاز دارید را از قبل پرینت گرفته یا با دست روی کاغذ بکشید. طلق مورد نظر را روی شکل قرار داده و با قیف شکلات را روی طرح نقاشی کنید. سعی کنید طرح را بدون لرزش دست و به صورت یکنواخت روی طلق حرکت دهید، شاید اولین کار شما ناامیدکننده باشد ولی با کمی تمرین می توانید به خوبی این مرحله را انجام دهید.

روش تزئین با شکلات آب شده

بعد از رسم شکل های مورد نظر باید منتظر بمانید تا شکلات کاملا سرد شود. سپس به آرامی شکلات ها را از سطح طلق جدا کنید. شکلات های آماده شده را برای تزئین روی کیک خامه ای، بستنی یا دسر و تزئین کاپ کیک های کوچک استفاده کنید.

گردآوری توسط خانومانه برترین نیازمندی های بانوان