سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات جالب برای زیبایی دست ها

نظر

معمولا وقتی حرف از زیبایی ظاهری به میان می آید توجه همه به صورت و چهره جلب می شود. گرایش فطری انسان به زیبایی امری انکارناپذیر است اما این زیبایی فقط به چهره انسان ها مربوط نمی شود. داشتن دست های زیبا برای یک خانم و رسیدگی به آنها از لحاظ زیبایی و سلامت امری بسیار مهم است. بعضی از خانم ها به سلامت پوست صورت بسیار اهمیت می دهند ولی از وضعیت دست هایشان غافل هستند. خانم ها به خاطر انجام کارهای خانه، آشپزی، شستن ظرف و کارهایی از این قبیل باید بیشتر از بقیه به سلامت پوست دست خود اهمیت دهند. اگر شما هم دوست دارید پوست دستتان سالم و از لحاظ ظاهری زیبا و با نشاط باشد با این مطلب سایت خانومانه را همراهی کنید.

سالم و نرم نگه داشتن دست ها با وجود کارهای زیاد منزل شاید کاری سخت به نظر برسد، باید با داشتن برنامه ای دقیق و منظم برای حفظ سلامتی دست ها و رعایت نکته های مهم در این رابطه به داشتن پوستی سالم با ظاهر زیبا دست پیدا کرد.

شاید دست ها اولین عضویست که بیانگر سن افراد می باشد. اشعه خورشید یکی از دشمنان اصلی پوست دست به شمار می رود، عاملی که باعث ایجاد لکه های پیری و چین و چروک روی پوست می شود. شما با انجام یک سری کارها و رعایت چند نکته می توانید از پیر شدن دست های خود جلوگیری کنید یا حداقل پیر شدن آنها را به تاخیر بیندازید.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

1- موقع تمیزکاری و باغبانی دستکش را فراموش نکنید.

پوشاندن دست ها با دستکش موقع کار در خانه، شستن ظرف، تمیز کاری، کار با خاک و گلدان و کارهایی از این قبیل ساده ترین راه برای حفظ نرمی و لطافت و رطوبت موجود در پوست دست است. افرادی که به دستکش حساسیت دارند می توانند از انواع دستکش های موجود برای پوست های حساس استفاده کنند، این دستکش ها را می توانید از داروخانه تهیه کنید.

2- از صابون های ملایم حاوی نرم کننده برای شست و شوی دست ها استفاده کنید.

بعضی از صابون ها پوست دست را بسیار خشک و شکننده می کنند. بهترین انتخاب برای صابون دست، صابون های حاوی روغن های گیاهی می باشند.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

3- ناخن های خود را نجوید و کوتیکول های ناخن را جدا نکنید.

کوتیکول های ناخن ها را نرم و مرطوب نگه دارید، این کار وسوسه کندن آنها را کم می کند. کوتیکول ها قسمتی از پوست دور ناخن است که وظیفه محافظت از ناخن های شما را بر عهده دارند. وقتی دست خشک باشد پوست اطراف ناخن هم خشک شده و وسوسه برای کندن آن زیاد است، شما با نرم و مرطوب نگه داشتن دست خود از کندن آنها جلوگیری کنید.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

4- از لایه بردارهای مخصوص دست استفاده کنید.

استفاده از لایه بردارها باعث از بین رفتن جرم، کثیفی و پوست مرده روی دست ها شده و تازگی و طراوت را به دست های شما برمی گرداند. لایه بردارهای مختلفی برای دست ها در بازار وجود دارد ولی شما می توانید به راحتی این لایه بردارها را با مواد طبیعی موجود در خانه درست کنید. معمولا از شکر برای درست کردن لایه بردار های خانگی استفاده می شود. ترکیب شکر با روغن زیتون، عسل یا آبلیمو یکی از لایه بردار های خانگی است که می توان به راحتی آن را در منزل تهیه کرد.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

5- برای دست های خود از ضدآفتاب استفاده کنید.

بدون شک آفتاب یکی از دلایل اصلی برای پیری پوست می باشد. شاید تا به حال ضد آفتاب را تنها برای صورت خود به کار برده باشید ولی باید بدانید که پوست هر قسمت از بدن که در معرض اشعه های مضر آفتاب قرار بگیرد بعد از مدتی دچار لک شده و آثار پیری در آن مشاهده خواهد شد. پس برای دست های خود از ضد آفتاب مناسب با اس پی اف 30 یا بالاتر استفاده کنید و این نکته را فراموش نکنید که مانند صورت باید هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کرد.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

6- لکه های پیری پوست را درمان کنید.

لکه های قهوه ای ایجاد شده روی پوست دست که اغلب ناشی از آفتاب می باشد را می توانید با روش های خانگی کمرنگ کرده و یا از بین ببرید. با مخلوط کردن بعضی از مواد طبیعی مانند عسل، آبلیمو، آب پیاز و .. به صورت مشخص می توان این لک ها را درمان کرد.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

7- به طور منظم از مرطوب کننده دست استفاده کنید.

استفاده مرتب از نرم کننده ها پوست دست را مرطوب و نرم نگه داشته و از ایجاد چین و چروک روی دست جلوگیری می کند. سعی کنید همیشه بعد از شستن دست ها آن ها را با کرم های مرطوب کننده یا دست ساز های مرطوب کننده خانگی، نرم و مرطوب نگه دارید. این کار را مانند مسواک زدن به یک عادت تبدیل کرده و اثرات بی نظیر آن را مشاهده کنید.

نکات جالب برای زیبایی دست ها

8- از روغن های مخصوص برای دست استفاده کنید.

روغن ها و اسانس های کندر، لیمو و سنبل به عنوان یک عامل روشن کننده لک های پیری روی دست را کاهش داده و سلامتی و زیبایی پوست را تضمین می کنند. برای استفاده از این گونه روغن ها می توانید قبل از رفتن به رختخواب دست ها را با آنها کاملا آغشته کرده و سپس از دستکش استفاده کنید و اجازه دهید در تمام طول شب دست های شما با این روغن ها تماس داشته باشد.

ایده های زیبا برای طراحی ناخن به همراه آموزش تصویری در سایت خانومانه