سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان های طبیعی برای ریزش مو

نظر

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات بین افراد است، متخصصان می گویند ریختن بین 50 تا 100 تار مو در یک روز طبیعی است. دلایل متعددی می تواند باعث بروز این مشکل شود مانند دلایل هورمونی و استفاده از بعض داروها ولی اگر این ریزش ناشی از یک مشکل جسمی باشد نیاز به معاینه و درمان جدی دارد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید و از خرید محصولات گران قیمت برای جلوگیری از ریزش مو نتیجه ای نگرفته اید پیشنهاد خانومانه را از دست ندهید.

درمان های طبیعی برای ریزش مو

همه افراد در بازه های زمانی خاص به دلایل متعددی ممکن است دچار ریزش مو شوند. این مشکل می تواند واقعا نگران کننده باشد ولی خوشبختانه راه های درمانی طبیعی و غیر طبیعی زیادی برای حل آن وجود دارد. ریزش موی سر باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود. امروزه سبک زندگی به صورتی است که افراد نسبت به مشکلاتی نظیر ریزش مو عکس العمل بیشتر و نگرانی های بیشتری دارند. در این مطلب برای شما راه های درمانی طبیعی برای رشد مو و کاهش ریزش مو را بازگو می کنیم.

1- ماساژ روغن داغ

کمی روغن بادام یا روغن نارگیل را گرم کرده و به کمک نوک انگشتان دست پوست سرتان را به آرامی ماساژ دهید. با این کار گردش خون را در فولیکول های مو افزایش داده، استحکام ریشه مو را زیاد کرده و پوست سر را در وضعیت مطلوب تری قرار خواهید داد.

2- آب پیاز

آب پیاز با داشتن گوگرد بالا به درمان ریزش مو و افزایش گردش خون برای فولیکول های مو، احیای فولیکول های آسیب دیده و کاهش التهاب کمک می کند. پیاز به علت داشتن خواص ضد باکتریایی میکرب ها و باکتری هایی که باعث عفونت پوست سر و ریزش موی سر می شوند را از بین می برد.

3- آب چغندر

راه حل تمام مشکلات مربوط به بدن را می توان در آشپزخانه پیدا کرد، این جمله ای است که از قدیم زیاد شنیده ایم. چعندر به علت داشتن مواد مغذی از ریزش مو جلوگیری می کند. پس خوردن چغندر را در رژیم غذایی خود برای رفع مشکل ریزش مو قرار دهید. البته پیش از مصرف بیش از حد آن مضرات خوردن لبو را هم مطالعه کنید.

4- چای سبز

چای سبز فولیکول های مو را احیا کرده و به تحریک رشد مو یاری می رساند. این ماده همچنین با بالا بردن سوخت و ساز بدن به افزایش و رشد مو کمک می کند. شما علاوه بر مصرف چای سبز به صورت خوراکی می توانید از این ماده به عنوان محلول برای موی سر استفاده کنید و نتایج موثر آن را به چشم ببینید.

5- مدیتیشن

استرس! این کلمه 5 حرفی ریشه بسیاری از مشکلات به وجود آماده در دنیای امروز است و یکی از عوامل اصلی ریزش مو داشتن استرس و اضطراب و نداشتن فکری آرام است. با انجام تمرینات مدیتیشن می توانید از مشکل ریزش مو رهایی پیدا کنید.

6- انگور فرنگی یا املا

املا میوه ای شبیه انگور و سرشار از ویتامین C است که در کشور هندوستان به وفور یافت می شود. در کشور ما و در استان سیستان و بلوچستان این میوه کاشت می شود. میوه املا یکی از منابع غنی از ویتامین C و یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از ریزش موی سر می باشد. هندی ها از روغن املا برای تقویت پیاز موی سر، جلوگیری از سفیدی زودرس موها، جلوگیری از شوره سر و تقویت و نرم کننده مو استفاده می کنند. برای استفاده از املا کمی از آن را با آب جوشانده و سپس روی موهایتان قرار دهید و بعد از حدود ده دقیقه موها را آبکشی کنید. همچنین می توانید املا و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و روی سر استفاده کنید. انجام منظم این کار به تقویت ریشه مو و درخشندگی آنها کمک می کند.

7- ماسک های طبیعی

ماسک مو در بازار در بسته بندی های مختلف یافت می شود ولی بهتر است این ماسک ها از مواد طبیعی در خانه تهیه شود. برای تهیه ماسک مو می توانید از مواد طبیعی مانند موز، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و عسل استفاده کرده و ریزش موی سر را با کمک آنها کنترل کنید.

8- برگ چریش

چریش گیاهی شناخته شده برای درمان ریزش مو و رفع سفیدی مو می باشد. برگ های این گیاه را جوشانده و بعد از شامپو کردن موی سر روی پوست سر خود به مدت 30 دقیقه قرار داده و سپس آن را بشورید. دو بار در هفته این کار را تکرار کرده و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید. برگ این گیاه را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. همچنین روغن این گیاه برای رفع مشکلات مو قابل استفاده است. این گیاه از کشور هند است و در کشور ما هم در شهر بجنورد کاشت می شود. 

منبع: سایت خانومانه