سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

نظر

تغییر دادن ظاهر وسایل دکوری موجود در خانه کاری است که کدبانوهای هنرمند معمولا از آن نمی گذرند. بعد از گذشت چند سال از خرید یک وسیله دکوری در صورتیکه آن وسیله برای شما تکراری و یکنواخت شده به جای صرف هزینه برای خرید وسیله جدید، کافیست با استفاده از خلاقیت و هنر خود ظاهر کار را تغییر دهید. منظور ما تغییرات بزرگ و سخت نیست، کافیست با نگاه خلاقانه به آن ایده خود را پیاده سازی کنید.

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

یکی از وسایلی که در هرخانه ای یافت می شود گلدان های تزئینی یا ظروفی شبیه به آن است. ظروف تک رنگ معمولا همیشه زیبا و شیک به نظر می رسند ولی ممکن است با تغییر دکوراسیون یا گذشت مدت زمانی آن زیبایی اولیه را برای ما نداشته باشند. در این آموزش سایت خانومانه چگونگی تغییر گلدان ها و ظروف سفید رنگ را به دو رنگ با هم مرور می کنیم. 

 وسایل لازم برای این پروژه عبارتند از:

گلدان، لیوان یا کوزه تک رنگ

چسب نواری پهن

اسپری طلایی یا هر رنگ دیگری به دلخواه

روزنامه

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

برای شروع ظروف مورد نظر را شسته و خشک کنید تا چرب یا کثیف نباشد. با استفاده از چسب کاغذی یا پلاستیکی پهن قسمت هایی از ظروف که قصد رنگ کردنشان را ندارید کاملا بپوشانید. قسمت های لبه چسب را با دقت به ظرف بچسبانید.

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

می توانید قسمت هایی که می خواهید سفید باقی بماند را با پلاستیک یا سلفون پوشانده و سپس در لبه ها از چسب نواری پهن برای چسباندن پلاستیک به ظرف استفاده کنید. خلاق باشید و چسب ها را به صورت افقی یا عمودی یا کج روی ظروف بزنید.

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

ظروف آماده شده و چسب زده را روی چند لایه روزنامه یا کارتن قرار دهید. بهتر است کار رنگ کردن را در فضای باز حیاط یا پارکینگ انجام دهید. سپس با کمک اسپری تمام اطراف ظرف را به طور کامل اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن ظروف را دو بار انجام دهید. با زدن دو لایه رنگ روی ظروف در نهایت رنگ قشنگ تری خواهید داشت. رنگی که برای اسپری کردن ظروف در نظر می گیرید باید متناسب با رنگ ظروف شما باشد. انتخاب رنگ طلایی در کنار سفید ترکیب زیبا و جذابی خواهد بود. بعد از اتمام رنگ کردن ظروف به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

بعد از خشک شدن به آرامی چسب ها را از ظروف جدا کنید. این مرحله بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

با استفاده از این روش ساده، ظروف و گلدان های ساده و تکراری را تغییر داده و از دیدن آن ها لذت ببرید.

تغییر دادن ظروف ساده دکوری

منبع: سایت خانومانه