سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت قاب عکسی متفاوت

نظر

تغییر یک قاب عکس ساده با روش های زیادی قابل انجام است. استفاده از رنگ های اکرلیک، نقاشی روی چهارچوب قاب، دکوپاژ به وسیله دستمال یا کاغذهای طرحدار و چسب چوب روی قاب، چسباندن دکمه و مروارید یا سنگ های تزئینی، از جمله مواردی هستند که می توان برای تغییر دادن یک قاب عکس ساده انجام داد.

یک روش جالب دیگر برای تغییر قاب ساده استفاده از خرده ریز ها و به اصطلاح خرت و پرت های دور و اطرافمان است، امروز در این آموزش سایت خانومانه قصد تغییر قابی ساده برای اتاق بچه ها را داریم. برای این منظور از اسباب بازی های پلاستیکی و کوچکی که معمولا همه بچه ها دارند استفاده می شود.

ساخت قاب عکسی متفاوت

وسایلی که برای این پروژه به آن نیاز دارید عبارتند از:

یک قاب ساده قدیمی

اسباب بازی های کوچک پلاستیکی

چسب حرارتی

اسپری رنگ

این پروژه را می توانید به همراه کودک خود انجام دهید. اسباب بازی های کوچک یا حتی خراب شده کودکتان را از کشو بیرون آورده و برای این منظور جدا کنید. با این کار کمد اسباب بازی های کودک هم خانه تکانی شده و اسباب بازی هایی که از آن ها دیگر استفاده نمی شود یا خراب شده اند به نحوی بازیافت خواهند شد.

 ساخت قاب عکسی متفاوت

بهتر است برای این پروژه از یک قاب قدیمی چوبی استفاده کنید. بعد از تمیز کردن قابی که برای این منظور انتخاب کرده اید اسباب بازی ها را تک تک روی قاب به صورت صاف، کج یا عمودی و افقی با چسب حرارتی بچسبانید. خلاقیت به خرج دهید و اسباب بازی ها را به صورت مرتب و پشت سر هم روی قاب نچسبانید. بعضی از آن ها را روی بقیه آورده و به اسباب بازی زیرین بچسبانید.

ساخت قاب عکسی متفاوت

حتما از چسبیدن محکم اسباب بازی به قاب اطمینان حاصل کنید و قسمت هایی از آن را که با قاب یا اسباب بازی های دیگر در تماس است را کاملا به چسب آغشته کنید.

چسب حرارتی خیلی سریع خشک و سرد می شود. بعد از چسباندن تمامی اسباب بازی ها به دور قاب، روزنامه ای را روی سطح میز پهن کرده و قاب را روی آن قرار دهید. انجام عملیات رنگ آمیزی بهتر است در محیط باز مثل حیاط یا پارکینگ انجام شود.

از هر رنگی برای رنگ آمیزی می توانید استفاده کنید. در اینجا از اسپری رنگ طلایی برای این منظور استفاده شده، شما می توانید از رنگی که با رنگ دکوراسیون اتاق کودک شما سازگاری بیشتری دارد برای این منظور استفاده کنید.

قاب را روی روزنامه قرار داده و با اسپری تمامی سطح آن را رنگ کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا رنگ به وجود آمده زیباتر و بهتر جلوه کند. دور و اطراف چهارچوب قاب را فراموش نکنید و همه جا را به صورت یکدست رنگ آمیزی کنید. 

ساخت قاب عکسی متفاوت

بعد از اینکه رنگ آمیزی شما تمام شد و رنگ روی قاب کاملا خشک شد، شما می توانید عکس مورد نظر را داخل قاب قرار داده و پشت قاب را جاگذاری کنید. یک ایده جالب دیگر این است که به جای استفاده از این قاب به عنوان قاب عکس، شما می توانید از آن به عنوان قاب آینه برای اتاق استفاده کنید. برای این منظور باید به جای عکس از آینه استفاده کنید. شما می توانید به مغازه های شیشه بری برای گرفتن آینه در اندازه و ابعاد مورد نظر مراجعه کرده و قاب آینه خود را برای نصب در اتاق آماده کنید.

اگر شما هم بدنبال آموزش هایی برای انجام کارهای هنری در منزل هستید، ویدئوهای سایت خانومانه را از دست ندهید.