سفارش تبلیغ
صبا ویژن

13 اشتباه رایج در هنگام آرایش کردن

نظر

وقتی صحبت از آرایش و زیبایی می شود، اشتباهاتی نیز وجود دارد که ممکن است هر روز آن ها را انجام دهید که می تواند در ظاهر شما تاثیرگذار یاشد و بانوی زیبای درون شما را پنهان نگه دارد. به یاد داشته باشید که برداشت اول به معنای همه چیز است! بنابراین، بسیار مهم است که قبل از ترک خانه خود را زیبا و حتی افسانه ای بسازید. اما در این میان، همانطور که بیان گردید اشتباهاتی نیز وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید و آن زن زیبای درونی را پنهان نمایید حتی بدون آن که تصور کنید این موارد اشتباه هستند. مانند برنزه کردن بیش از اندازه، فوندیشن اشتباه، ترکیب آرایشی نادرست و بسیاری موارد دیگر. بنابراین، در این مطلب خانومانه تصمیم گرفتیم به این اشتباهات رایج آرایشی که ممکن است هر روز انجام دهید و نحوه اصلاح آن ها بپردازیم.

13 اشتباه رایج در هنگام آرایش کردن

1- آرایش کردن روی پوست خشک

آرایش کردن روی پوست خشک، یکی از رایج ترین اشتباهات آرایشی است. استفاده از مواد آرایشی روی پوست خشک منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن صورت می شود. برای جلوگیری از این وضعیف می توانید هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید و یا برای رهایی از شر سلول های مرده پوست روش های جایگزین همانند مرطوب کننده ها و پاکسازی پوست را امتحان کنید. زمانی که پوست شما مرطوب است می توانید آرایش را شروع کنید. نتایح شگفت انگیز خواهد بود. بنابراین، هرگز آرایش را روی صورت خشک و بدون مرطوب کننده انجام ندهید. بنابراین، مرطوب کردن پوست صورت را فراموش نکنید!

2- فوندیشن و زیرساز نامناسب

بدترین اشتباهی که می توان هنگام آرایش کرن انجام داد، زیرساز و پایه آرایشی نادرست است. پایه و زیرسازی که مناسب پوست شما نیست! برای اطمینان از اینکه بعد از اتمام آرایش زیبا هستید و کار خود را درست انجام داده اید، باید زیرساز و فوندیشن مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. بهترین راهکار این است که به دنبال دو زیرساز متفاوت نزدیک به رنگ پوست خود باشید. این دو را در نزدیک خط فک خود امتحان نمایید و ببیند کدام یک با پوست شما مطابقت بیشتری دارد، آن زیرساز بهترین انتخاب خواهد بود.

3- برنزه کردن بیش از حد

اشتباهات رایج آرایشی توسط برنزر

برنز کردن بیش از حد نیز یکی دیگر از اشتباهاتی است که ممکن است مرتکب شوید. رنگ برنزه به چهره شما فقط گرمی می بخشد! استفاده بیش از اندازه از این رنگ منجر به سوخته به نظر رسیدن چهره شما می گردد. بنابراین، برنزر را در قسمت هایی که خورشید به آن برخورد می کند اعمال کنید. مکان هایی مانند پیشانی و بینی. فراموش نکنید از برنزر حتما در ناحیه گردن نیز استفاده نمایید.

4- براش های آرایشی آلوده

اشتباهات آرایشی با براش های آرایشی کثیف

از تمیز کردن برس ها و یا همان براش های آرایشی خود غفلت نکنید! استفاده از اسفنج ها و قلم موهای آرایشی کثیف اشتباه بزرگی است که منجر به ایجاد آرایش یکنواخت روی پوست می گردد. برای اطمینان از اینکه قلم موها و اسفنج های شما تمیز و بدون باکتری هستند، حداقل هفته ای یکبار آنها را با آب گرم و شامپو ملایم بشویید. پیش از این نیز در مطلبی تحت عنوان چگونه برس های آرایشی خود را تمیز کنیم؟ به طور مفصل به این موضوع پرداخته شد.

5- آرایش غلیظ و بیش از اندازه

آرایش زیاد و بیش از اندازه شما را پیرتر نشان می دهد. تنها زمانی می توانید از آرایش زیاد استفاده کنید که آکنه زیادی دارید. در عوض، برای پوشاندن لک ها و جوش های جزئی از یک زیرساز و پایه خفیف استفاده نمایید. بنابراین، بهتر است اشتباهات آرایشی که شما را ده سال پیرتر می کند را بشناسید!

6- خرید لوازم آرایشی بدون امتحان کردن

اشتباهات آرایشی با امتحان نکردن لوازم آرایشی هنگام خرید

به فروشگاه می روید و لوازم آرایش مورد نیاز خود را از فروشنده درخواست می کنید، آن را می خرید و به خانه باز می گردید! این ایده خوبی نیست! همان طور که برای خرید لباس آن را پرو می کنید؛ برای انتخاب بهترین و مناسب ترین عطر آن را امتحان می کنید؛ برای خرید لوازم آرایشی نیز باید آن را امتحان کنید. این نکته بسیار مهم است؛ چرا که مواد آرایشی در تماس با هوا به دلیل اکسیداسیون تغییر رنگ و بافت می دهند.

7- امتحان کردن لوازم آرایش در نواحی اشتباه

به طور معمول ما زیرساز و رژ لب را روی قسمت پشت دست امتحان می کنیم، اما این عمل نتیجه دقیقی نخواهد داشت. برای اینکه بدانید زیرساز آرایش مناسب پوست شما هست یا خیر، آن را روی خط فک خود بزنید. برای تست رژلب نیز آن را روی لب یا انگشتان خود بزنید.

8- عدم استفاده از پرایمر

اشتباهات آرایشی توسط عدم استفاده از پرایمر

مرحله مهمی که اکثر افراد از آن غافل هستند، استفاده از یک پرایمر است. این مرحله، مهمترین مرحله آرایش است. زیرا استفاده از یک پرایمر مناسب ماندگاری بیشتر آرایش را بدون محو شدن به همراه خواهد داشت.

9- استفاده از یک محصول خاص

همه افراد یک سری محصولات آرایشی را دارند که بسیار به آن ها علاقه مند و وفادار هستند و نمی توانند بدون استفاه از آن ها زندگی کنند. این عادت بسیار خطرناک است! سعی کنید محصولات جدید و متفاوت را امتحان کنید.

10- استفاده از پودر آرایشی در نواحی اشتباه

آیا شما هم به تمامی نواحی صورت خود پودر می زنید؟! این کار لازم نیست. بهترین کار این است که پودر را فقط در نواحی که تمایل به چربی دارند استفاده کنید. برای این کار، از یک برس بزرگ آرایشی استفاده نمایید و آن را به پودر آغشته کنید، پودر اضافه آن را با تکان دادن بریزید و سپس به آرامی روی نواحی مورد نظر بمالید.

11- استفاده از یک محصول در تمام طول سال

گاهی اوقات فراموش می کنیم که با تغییر فصل، پوست نیز تغییر می کند. بنابراین، آنچه در فصل گذشته برای شما کارایی داشته است ممکن است در فصل جدید هیچ گونه کاربردی نداشته باشد. زیرساز و پایه آرایشی که در فصل تابستان به خوبی برای پوست شما کار کرده است ممکن است در فصل زمستان برای پوست شما خیلی خشک باشد. بنابراین، توصیه می کنیم محصولات آرایشی خود را مطابق با فصل تغییر دهید.

12- سایه زدن بیش از حد ابروها

اشتباهات آرایشی با سایه زدن بیش از اندازه ابروها

برای داشتن ابروهای زیبا و مناسب، از سایه زدن بیش از حد آن ها خودداری کنید؛ زمانی که ابروها را بیش از اندازه سایه می زنید و یا خیلی تیره می کنید، آن ها خیلی زمخت و خشن به نظر می رسند. فراموش نکنید که ابروها جلوه شگفت انگیزی را به چهره می دهند؛ بنابراین، در آرایش آن ها دقت کنید.

13- استفاده از کانسیلر روشن

بسیاری از افراد هنگام جستجوی کانسیلر آن را یک یا دو درجه روشن تر از پوست خود انتخاب می کنند؛ این یک اشتباه رایج آرایشی است. شما باید از کانسیلرهایی استفاده کنید که متناسب با رنگ پوست شما باشد.

اگر تمامی موارد فوق را رعایت کنید، به احتمال زیاد با دوری از اشتباهات فوق، آراریشی بی نظیر و جذاب خواهید داشت. فراموش نکنید حتی زیباترین زنان جهان نیز گاهی مرتکب این اشتباهات می شوند؛ اگر اشتباهی کردید ناامید نشوید و فقط به سمت جلو حرکت کنید. با تمرین و تکرار بهترین آرایش را روی صورت خود خواهید داشت.

گردآوری توسط سایت خانومانه برترین سایت بانوان