سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بستنی میوه ای با ماست

نظر

تابستان فرصت بسیار خوبی برای بودن با کودکان و سپری کردن اوقات دلنشین با عزیزانمان در خانه است. امروزه متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی مادران، پدران و کودکان اکثر وقت خود را تنها پای کامپیوتر، گوشی و تبلت می گذرانند، شما می توانید با استفاده از ایده ها و خلاقیت های جالب یک عصر تابستانی را برای خود و فرزند خود شاد و متفاوت سازید.

درست کردن یک کیک یا بستنی یا دسر به همراه کودکتان در یک روز تابستانی می تواند لحظات دلنشین و شادی را برای شما به همراه داشته باشد. مراحل ساده کار را به فرزند خود بسپارید، مخلوط کردن مواد، ریختن مواد داخل دستگاه و شکل دادن به خمیر بیسکوییت از جمله کارهایی است که کودک 4 تا 8 سال شما به راحتی از پس آن بر می آید. فعالیت های این چنینی می تواند باعث افزایش خلاقیت و حس مسئولیت پذیری کودک شود. بسیاری از مادران از ترس شلخته کار کردن کودک و اینکه لباس و محیط اطراف به هم ریخته و کثیف خواهد شد از انجام این فعالیت ها سرباز می زنند ولی روانشناس ها می گویند به کودک اجازه دهید این فعالیت ها را حتی با به هم ریختگی و کثیفی تجربه کند!

مسلما دیدن چهره شاد و کثیف کودکی بعد از یک فعالیت این چنینی بیشتر از دیدن چهره پرخاشگر و تمیز کودک دیگری که وقت خود را پای تبلت یا کامپیوتر و تلویزیون گذرانده، برای ما شادی آور و دلنشین خواهد بود. امروز با خانومانه همراه باشید تا یکی از فعالیت های ساده و خوشمزه ای را که می توان به همراه کودکان تجربه کرد را برای شما بازگو می کنیم.

 

بستنی میوه ای با ماست

 

 

موادی که برای درست کردن این بستنی توت فرنگی و لیمویی نیاز دارید عبارتند از:

یک فنجان توت فرنگی تازه

دو عدد لیمو ترش سبز بزرگ

دو فنجان ماست سفت

قالب های پلاستیکی بستنی

 

روش تهیه:

درست کردن این بستنی اصلا سخت نیست پس با خیال راحت درست کردن آن را به کودک خود بسپارید و خود نظاره گر آن باشید. نگران کثیف کار کردن و ریخت و پاش کودکان نباشید!  ابتدا برگ توت فرنگی ها  را جدا کرده و آنها را داخل مخلوط کن بریزید، سپس آب دو عدد لیمو ترش را به آن اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید تا توت فرنگی و آب لیمو کاملا با هم مخلوط شود.

 

بستنی میوه ای با ماست

بستنی میوه ای با ماست

بستنی میوه ای با ماست

 

شما می توانید از هر میوه ای به جای توت فرنگی استفاده کنید ولی ترکیب توت فرنگی و لیمو خوشمزه و بی نظیر خواهد بود.

در این مرحله یک قاشق پر از این مواد را داخل قالب بستنی بریزید و سپس کمی ماست سفت روی آن قرار دهید. این کار را تا تمام شدن مواد در همه قالب ها ادامه دهید. هیچ قاعده خاصی برای این کار وجود ندارد و شما می توانید مواد را به سلیقه خود کم و زیاد داخل قالب بریزید.

 

بستنی میوه ای با ماست

 

بعد از پر کردن تمامی قالب ها، آن ها را داخل فریزر به مدت 6 تا 8 ساعت قرار دهید.

 

بستنی میوه ای با ماست

 

این بستنی یک میان وعده خوشمزه و کاملا سالم برای بچه ها می باشد. یک میان وعده کامل ترکیبی از ویتامین ها، پروتئین و کلسیم! همان طور که می دانید کلسیم و فسفر دو عنصر اصلی برای رشد کودکان می باشد. این روش یک راه حل خوب و سالم برای کودکان بد غذا و کودکانی که میوه دوست ندارند، می باشد. به علت علاقه زیادی که کودکان به بستنی و یخمک دارند این روش جایگزین خوب و سالمی برای آن ها خواهد بود.

 

منبع: سایت خانومانه