سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی منزل به سبک وینتیج

نظر

خانومانه: سبک وینتیج تمامی وسایلی را که با گذر زمان ارزش آن ها بیشتر می شود گرد هم می آورد. در دکوراسیون و طراحی داخلی وینتیج هیچ محدودیتی وجود ندارد جز این که تمامی وسایل مورد استفاده ما را به یاد گذشته ببرد. رنگ های ملایم همیشه در این طراحی به کار می آیند. این سبک از طراحی، تحولی در دنیای مد و دکوراسیون به وجود آورده است. اما منظور از این سبک آن نیست که به مغازه های عتیقه فروشی بروید و وسایلتان را از آن جا بخرید. ابزار و وسایلی در خانه وجود دارد که به خوبی با این سبک متناسب هستند.

طراحی داخلی منزل به سبک وینتیج

آیا می خواهید پذیرایی منزلتان را دکوراسیون کنید؟ برای پیاده کردن سبک وینتیج، کافی است هر وسیله را در خانه که قابل رنگ کردن و بازسازی است پیدا کنید و با خلاقیت از آن ها استفاده کنید. مهم ترین نکته این است که بر روی جزئیات تمرکز کنید: گردنبند، تور، مبلمان، پرده، روبان، ساعت مچی، گل، شمع، لامپ، قوطی، کتاب، قاب عکس ها یا دوربین های قدیمی. هر چیزی که تصورش را می کنید باید روی آن تمرکز کنید.

کلید زیبا شدن خانه با این استایل دکوراسیون، ایجاد فضای هارمونیک، رمانتیک و آرامش بخش است؛ این سه ویژگی ما را به یاد آرامش خانه های قدیمی می اندازد. در ادامه به چند ایده برای طراحی داخلی به سبک وینتیج اشاره می کنیم.

شمع

دکوراسیون وینتیج با استفاده از شمع

شمع همیشه باید در دکوراسیون وینتیج وجود داشته باشد و عضو جدا نشدنی آن است. ترکیب رنگ های زنده و روشن بودن شمع ها در زمان غروب آفتاب حالت رمانتیک و آرامش بخشی به خانه می دهد.

گل

پیشنهاد می شود که گل ها رنگ ملایم داشته باشند. مهم نیست که گل ها طبیعی باشند یا مصنوعی، اما حتماً باید رنگ آن ها ملایم و فانتزی باشد. می توانید این گل ها را وسط میز ناهارخوری بگذارید یا جلوی در ورودی را با آن تزئین کنید و یا روی آرک اپن آشپرخانه را با آن بیارایید. 

چوب

وقت آن رسیده که جعبه های چوبی را که مدت طولانی است استفاده نکرده اید تغییر شکل دهید و دوباره از آن ها استفاده کنید. اگر این جعبه ها را پر از گل کنید و از آن به عنوان جای بطری یا میز دسر استفاده کنید بسیار زیبا است. همچنین می توانید از این جعبه ها به عنوان جایی برای روشن کردن لامپ یا چراغ نیز استفاده کنید. 

پرده ها

در مورد پرده ها باید گفت که چند گزینه وجود دارد:

– می توانید پرده ای با رنگ های پر طراوت و شاد که نور را عبور می دهند انتخاب کنید.

– اگر رنگ های روشن را دوست دارید، پرده ای با تن رنگ صورتی یا کرم انتخاب کتید.

– کافی است یک روبان با رنگ ملایم به پرده ها بیاویزید تا دکوراسیون وینتیج حفظ شود.

– می توانید پرده هایی با طرح چاپی و دانتل هم انتخاب کنید. 

قاب عکس

دکوراسیون وینتیج با استفاده از قاب عکس

باید به دنبال عکس های 20 سال پیشتان بگردید. با عکس های قدیمی و عکس های سیاه و سفید خانه حال و هوای خانه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها را می گیرد. سعی کنید قاب عکسی چوبی انتخاب کنید تا این حال و هوای قدیمی بیشتر حفظ شود. 

دوچرخه

می توانید یک دوچرخه کوچک را در خانه بگذارید و روی آن برای ورود مهمان ها تابلوی خوش آمد گویی نصب کنید. اگر روی دوچرخه را با گل، چراغ، سبد و حتی شمع و بطری شفاف تزئین کنید بسیار زیباتر خواهد شد.

مروارید

دکوراسیون وینتیج با استفاده از مروارید

این سنگ زیبا ناخواسته ما را به یاد گذشته می برد. مروارید با حالت زنانه زیبای خود نگاه های مردانه را به خود جذب می کند. بی شک هیچ کس نیست که از نگاه کردن به مروارید احساس خوشایندی نداشته باشد. پیشنهاد می کنیم که روی میز را با مروارید و گل بیارایید. سعی کنید مروارید و گل را به شکل نامنظم روی میز قرار دهید تا حالت طبیعی داشته باشند.

ظرف و ظروف خانه

پیشنهاد می کنیم که برای کامل شدن این سبک از دکوراسیون، ظرف و ظروفی جدید با طرح گل، رنگ های فانتزی و ملایم بخرید. فنجان های چایخوری مهم ترین وسیله هستند. 

قفس

اندازه قفس اهمیت چندانی ندارد. می توانید قفس را با شمع، گل یا چراغ بیارایید و در آن را باز بگذارید تا حالت رمانتیک و آرامش بخشی بگیرد. 

وسایل قدیمی

اگر می خواهید که زیبایی خانه فراموش نشدنی باشد، حتماً از یک وسیله از مد افتاده و قدیمی استفاده کنید؛ ازجمله: تلفن های قدیمی، گرامافون، ساعت های قدیمی و …

لامپ ها و چراغ ها

دکوراسیون وینتیج با استفاده از لامپ

در مورد روشنایی خانه باید گفت هر چه نور کمتر باشد، نتیجه زیباتر شدن خانه بیشتر است. خانه را نورانی نکنید و اگر اتاقی نورگیر است از نور طبیعی استفاده کنید. این کار به هارمونیک شدن رنگ ها و دکوراسیون کمک می کند.

آینه

در پایان باید گفت که آینه هم یکی از آن وسایلی است که نباید فراموش شود. می توانید آینه ها را دکوراسیون کنید، با رنگ های شاد آن ها را بیارایید و دور آن را با گل و چراغ تزئین کنید. می توانید با استفاده از تکه های چوب، دکور آن را به حالت روستایی درآورید تا زیباتر شود.

اکنون لیستی از وسایلی که می توانید آن ها را در سبک وینتیج استفاده کنید دارید. کافی است کمی خلاقیت خودتان را هم به آن ها اضافه کنید. فراموش نکنید که در این سبک کیفیت مهم تر از کمیت است.

آموزش ها و نکات خانه داری را از سایت خانومانه دنبال کنید.