سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی

نظر

استفاده از مواد پاک کننده طبیعی و سازگار با محیط زیست در مقابل استفاده از مواد شیمیایی برای تمیزی و نظافت ارجحیت دارد. در این مطلب چگونگی تمیز کردن مایکروفر بدون استفاده از شوینده های شیمیایی را در خانومانه برای شما شرح خواهیم داد.

شوینده های شیمیایی خانگی که امروزه در بسیاری از موارد توسط خانم ها برای نظافت منزل به کار برده می شوند خطرات زیادی دارند که برخی از آنها را برای شما در اینجا ذکر می کنیم. استفاده از پاک کننده های شیمیایی خطر ابتلا به بیماری های آسم، اگزمای پوستی، آلرژی، مسمومیت و انواع سرطان را به طور چشمگیری افزایش می دهند. همچنین شوینده های شیمیایی خاک و سفره های آب زیرزمینی را آلوده می کنند. بسیاری از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه می توانند جایگزین خوبی برای شوینده های شیمیایی و پر خطر به حساب آیند. سرکه، آبلیمو و جوش شیرین از جمله موادی هستند که برای این منظور می توان استفاده کرد و اثر آنها بسیار مطلوب خواهد بود، پس سعی کنید در کارهای نظافتی خانه مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست را جایگزین مواد شیمیایی کنید.

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی

در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توان مواد پاک کننده طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کرد. قطعا در خانه همه شما مواد شوینده شیمیایی زیادی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، گاز، سرویس های بهداشتی و… وجود دارد. بعضی از این مواد اثرات بسیار قوی و شگفت انگیزی دارند ولی به همان میزان بیشتر سلامتی افراد و محیط زیست را به خطر می اندازند.

مایکروفر یکی از وسایلی است که باید زود به زود تمیز شود، داخل مایکروفر به خاطر گرم کردن یا درست کردن غذا پر از ذرات چربی و چسبنده ای از غذاهاست که به سقف و دیواره های آن چسبیده اند و یکی از دردسرهای خانم های امروزی همین تمیز کردن مایکروفر است، مخصوصا اگر مدت طولانی آن را تمیز نکرده باشید ذرات چسبنده خشک شده و به راحتی از دیواره آن تمیز نمی شوند.

برای تمیز کردن این ذرات اکثر افراد از شوینده های شیمیایی استفاده می کنند به این صورت که ظروف و اجزای جدا شدنی داخل مایکروفر را خارج کرده و جدا شست و شو می دهند و قسمت های داخلی را هم با کمک مواد پاک کننده تمیز می کنند ولی راهی که امروز برای شما شرح خواهیم داد بسیار آسان و سریع می باشد.

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی

همه آنچه که برای تمیز کردن مایکروفر در این روش نیاز دارید، چند عدد لیمو، یک کاسه آب و کمی سرکه سفید می باشد. دقت کنید کاسه یا ظرفی که برای این منظور استفاده می کنید برای داخل مایکروفر مناسب باشد. اگر مایل باشید می توانید کمی اسانس لیمو یا هر اسانس دیگری را به ظرف مورد نظر اضافه کنید ولی خود لیمو هم بوی مطبوعی به مایکروفر خواهد داد.

تصویر زیر عکس مایکروفر قبل از تمیز شدن است، مشاهده می کنید که دیواره ها و سقف آن پر از ذرات چربی و غذای خشک شده است.

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی

لیموها را به صورت نازک برش زده و داخل کاسه آب قرار دهید، 4 یا 5 قاشق غذاخوری سرکه سفید را به ظرف اضافه کرده و ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید و آن را برای مدت 5 الی 10 دقیقه روشن کنید. موقعی که مایکروفر کارش به اتمام رسید در مایکروفر را باز نکنید و اجازه دهید ظرف به مدت 5 دقیقه یا بیشتر داخل مایکروفر باقی بماند تا بخارهای ایجاد شده، ذرات چربی روی دیواره ها و سقف مایکروفر را نرم کند و بتوانید به راحتی آنها را از دیواره جدا کنید.

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی

بعد ازگذشت این مدت در مایکروفر را باز کرده، ظرف را خارج کنید. دقت کنید ظرف بسیار داغ است پس حتما برای برداشتن آن احتیاط کرده و از دستکش یا دستگیره استفاده کنید. سپس با یک پارچه نم دار بدنه داخلی مایکروفر را تمیز کنید. ذرات غذا و چربی های سفت شده روی بدنه و سقف مایکروفر با بخارآب ایجاد شده نرم شده و به راحتی از بدنه جدا می شوند.

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی

اکنون مایکروفر شما به خوبی تمیز شده و بوی مطبوعی دارد و شما برای نظافت آن وقت زیادی صرف نکرده و بدون استفاده از مواد شیمیایی موفق به تمیز کردن آن شده اید.

با کمک سایر پاک کننده های طبیعی هم می توان این کار را انجام داد. اگر لیمو در خانه نداشتید می توانید از سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید. برای این منظور سرکه یا جوش شیرین را در آب ریخته و ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید، مراحل بعدی آن باید مطابق آنچه که در بالا گفته شد انجام شود. در نهایت بدنه داخلی مایکروفر را با پارچه مرطوب تمیز کنید.

آموزش ها و نکات خانه داری را از سایت خانومانه دنبال کنید.