سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 قانون برای رسیدن به هدف

نظر

رسیدن سریع به هدف و افکاری که در ذهن فرد وجود دارد، یکی از دغدغه های بسیاری از افراد در دنیای امروز می باشد. در این راه بایستی با توجه به نکات و تکنیک های خاصی که برای رسیدن به هدف وجود دارد پیش رفت تا به نتیجه مطلوب رسید. نکاتی که باید به آنها توجه خاص کرد را برای شما در این مطلب آورده ایم، با سایت خانومانه همراه باشید.

5 قانون برای رسیدن به هدف 

1- همواره مثبت فکر کنید.

تمامی فکر های بد را از ذهن خود دور کنید، سعی کنید آنها را کنترل کرده و به صدای درونی قلب خود گوش دهید. هر وقت افکار منفی به سراغ شما آمد سریع آن را متوقف کنید. افکار منفی را از ذهن خارج کرده و جای آن افکار مثبت را جایگزین کنید، زیرا افکار مثبت باعث می شود شما راحت تر و سریع تر به هدف مورد نظر خود برسید.

2- هدف خود را پیدا کنید.

هدف خود را در ذهن تجسم کنید، دقیقا به همان صورتی که دوست دارید به آن دست پیدا کنید. (مهم نیست هدف شما خرید یک خانه جدید، تکمیل یک ماراتون، تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه ای یا هدف های دیگر باشد) تجسم کردن هدف یک منبع بزرگ انگیزه و کمک برای ادامه راه است. بسیاری از مردم تخیل قوی و خوبی دارند و این برای رسیدن به اهداف و آرزوها بسیار مفید خواهد بود. پوستر یا تصویری از هدف خود را تهیه کنید و روی آن جمله مورد نظر خود را بنویسید، به عنوان مثال “من در کمتر از سه ماه سیکس پک خواهم شد” در هنگام نوشتن جمله واقع بینانه عمل کنید. محلی را روی دیوار که همیشه جلوی چشم شما قرار دارد انتخاب کنید و پوستر یا عکس را در آن محل قرار دهید به صورتی که در طول روز چندین بار نگاه شما به آن بیفتد و هدف مورد نظر به یاد شما بیاید. شما می توانید تصویر را به صورت پس زمینه زیر شیشه میز یا پس زمینه کامپیوتر خود قرار دهید. این به شما کمک خواهد کرد که هدف خود را بیشتر ببینید. به یاد داشته باشید این دقیقا چیزی است که انگیزه شما را برای رسیدن به هدف بیشتر می کند. اگر شما هدف خود را فراموش کرده باشید این تصویر به طور مداوم آن را به شما یادآوری خواهد کرد.

3- چرا شما خواهان رسیدن به هدف هستید؟

دلایل خود را پیدا کرده و آنها را به یاد داشته باشید. در مورد اینکه چرا شما واقعا خواستار رسیدن به هدف مورد نظر خود هستید فکر کنید. یادداشت برداری کرده و یافته های خود را تحلیل کنید. به عنوان مثال اگر شما می خواهید کاری را برای یکی از عزیزانتان انجام دهید، معمولا انگیزه ای که دارید و تلاشی که برای رسیدن به آن هدف انجام می دهید بیشتر از انگیزه ای است که برای هدف های شخصی خود دارید.

4- مراحل موفقیت خود را یادداشت کنید.

وظایف روزانه خود را به صورت منظم یادداشت کنید، این کار بسیار به شما انگیزه خواهد داد مخصوصا اگر شما وظایفی که در لیست نوشته اید انجام دهید. یادداشت های شما شامل توصیف وظیفه، افکار شما در رابطه با آنها و احساسات و اشتباهات مربوط به آنها باشد. در پایان روز نوشته های خود را خلاصه برداری و از آنچه که در طول روز انجام داده اید نتیجه گیری کنید. انجام تمامی وظایف نوشته شده به شما حس رضایت و شادی می دهد. انجام ندادن یک سری از وظایف و دیدن آنها روی کاغذ به شما می فهماند که برای رسیدن به آنها در روز آینده تلاش بیشتری داشته باشید، مثبت باقی بمانید و ادامه دهید.

5- قدم به قدم جلو بروید.

گاهی اوقات هدف مورد نظر شما یک هدف بلند مدت است و برای رسیدن به آن مدت ها تلاش لازم است و ممکن است شما در طول رسیدن به آن خسته شده و انگیزه ای که در ابتدای راه داشتید کم کم کاهش پیدا کند، شما ممکن است فکر کنید چند ماه یا بیشتر زمان لازم است تا من به هدف خود برسم در صورتی که این زمان هم به پایان خواهد رسید و زمانی می رسد که شما از خواب بیدار شده و می بینید مراحل رسیدن به هدف را طی کرده و به آن رسیده اید.

تمرکز روی هدف به مدت طولانی کار آسانی نیست، پس چکار کنیم؟

بهترین کار این است که هدف خود را به اهداف کوچک تری که بتوانید آنها را با موفقیت در دوره زمانی مشخص پشت سر بگذارید و در لیست آنها را چک بزنید، تقسیم کنید. شما در یک زمان نمی توانید یک گاو را بخورید! ولی اگر آن را به بخش های کوچک تقسیم کنید در طول زمان این کار راحت خواهد بود. پس برای رسیدن راحت تر به هدف مخصوصا اهداف بلند مدت آن را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و آن را از همه زوایا مورد ارزیابی قرار دهید. برای هر بخش اقدام مورد نیاز را شناسایی کرده و به انجام آن بپردازید.

گردآوری توسط سایت خانومانه برترین سایت بانوان