سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماهی سالمون پنیری

نظر

اگر به غذاهای دریایی علاقمند هستید و تا به حال از این ماهی برای پخت استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید و در وعده های غذایی خود آن را بگنجانید. ماهی سالمون را می توان به صورت بخارپز، خوراک، سالاد، ساندویچ و یا تنوری و سوخاری آماده کرد. این ماهی به دلیل چربی اشباع شده ای که دارد مانند ماهی تن برای افراد مبتلا به چربی خون و کلسترول مفید است. با این آموزش همراه سایت خانومانه باشید.

ماهی سالمون پنیری

ماهی سالمون در مقایسه با سایر ماهی ها خواص منحصربه فرد و بی نظیری دارد. این ماهی برای سلامت قلب و عروق، کاهش استرس، کاهش کلسترول، کنترل فشار خون، تقویت عملکرد مغز، جلوگیری از پیری پوست و… مفید است.

غذایی که امروز می خواهیم به شما آموزش دهیم در کمتر از 15 دقیقه آماده می شود و می تواند یک انتخاب مناسب برای کسانی که وقت زیادی برای آشپزی ندارند، باشد. دستورات زیادی برای پخت این ماهی وجود دارد که می توانید از آنها برای تنوع بخشیدن به لیست غذاهای هفتگی خود استفاده کنید. کسانی که رژیم های غذایی خاص دارند می توانند این ماهی را بیشتر به صورت بخارپز شده استفاده کنند. کاری که ما در این دستور انجام می دهیم مخلوط کردن یک سری از مواد، آغشته کردن ماهی سالمون با آنها و سپس پخت آن داخل فر است.

مواد لازم برای تهیه ماهی سالمون پنیری عبارتند از:

فیله ماهی سالمون به مقدار لازم

پودر سوخاری دو سوم پیمانه

پنیر پارمسان رنده شده دو سوم پیمانه

جعفری ریز خرد شده یک چهارم پیمانه

سیر رنده شده چهار حبه

کره ذوب شده یک سوم پیمانه (می توانید از روغن زیتون به جای کره استفاده کنید)

نمک و فلفل به میزان لازم

لیموترش تازه به دلخواه

طرز تهیه سالمون پنیری

 اندازه ماهی در این دستور فرقی ندارد، شما می توانید ماهی را به صورت برش نزده بپزید و یا از فیله های کوچک آن برای این غذا استفاده کنید. ابتدا فر را روی دمای 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در اینجا از طبقه وسط فر باید استفاده شود، داخل سینی یا قالب مورد نظر را با فویل بپوشانید و ماهی را به صورتی که پوست آن در زیر قرار بگیرد داخل سینی روی فویل قرار دهید.

ماهی سالمون پنیری

در یک کاسه پنیر پارمسان را با پودر سوخاری و جعفری ریز شده و سیر رنده شده به خوبی مخلوط کنید، دقت کنید جعفری ها خیلی ریز خرد شده باشد. کره ذوب شده را به آن اضافه کرده و نمک و فلفل را هم به میزان لازم به آن بیافزایید. از دست خود استفاده کنید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. حدود 40 ثانیه به هم زدن ادامه دهید تا کره آب شده با پودر سوخاری کاملا مخلوط شود. سپس آن را روی سطح ماهی ریخته و با دست مواد را کاملا روی آن فشار دهید به طوری که تمام سطح ماهی با مواد پوشیده شود.

سینی یا قالب را داخل فر برای مدت 12 تا 15 دقیقه قرار دهید، این میزان وقت به ضخامت فیله شما بستگی دارد. معمولا این زمان برای پخت ماهی کافی به نظر می رسد ولی اگر ضخامت فیله شما کم است در مدت زمان کمتری غذای شما آماده می شود. دقت کنید اگر ماهی بیش از حد داخل فر بماند گوشت آن خشک می شود. زمانی که مواد روی ماهی طلایی رنگ و سوخاری شد ماهی شما آماده است. با کمک یک چنگال می توانید پخته شدن گوشت ماهی را تست کنید. در هنگام خوردن پوست ماهی به راحتی با چنگال از آن قابل جدا شدن است. ماهی را می توانید همراه با لیمو ترش نوش جان کنید. این غذا را می توانید همراه با برنج، پوره سیب زمینی یا سالاد و سبزیجات بخارپز شده میل کنید.

ماهی سالمون پنیری

این ماهی سرشار از امگا 3 و پروتئین است و خوردن آن باعث کاهش اضطراب می شود. همچنین برای کسانی که بیماری های قلبی، فشار خون و کلسترول دارند بسیار مفید است. سالمون عملکرد مغز را تقویت کرده و همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. ماهی سالمون به خاطر داشتن ویتامین D و امگا 3 خاصیت ضد التهابی داشته و اثر مطلوبی در کاهش دردهای روماتیسمی و قلبی دارد.

گوشت سالمون به دلیل وجود رنگدانه های کاروتینوئید به رنگ قرمز می باشد، این رنگدانه ها آنتی اکسیدان های قوی و فعالی هستند که با ورود به بدن موجب رشد و سلامت سلول و بافت های بدن شده و با جذب رادیکال های آزاد مضر از تکثیر بیش از حد سلول ها و ایجاد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند.

در این دستور از کره آب شده استفاده شده است، در صورتی که بخواهید غذای شما بیشتر رژیمی و کم چرب باشد می توانید به جای کره آب شده از کمی روغن زیتون که سالم تر است استفاده کنید.

برای بهره گرفتن از این همه خاصیت خوب است هفته ای یکبار از این ماهی مصرف کنید. برای اینکه مزه های آن تکراری نباشد می توانید هر بار به روشی متفاوت آن را آماده کنید.

جهت دسترسی به فیلم های آموزش آشپزی شامل انواع پیش غذا، غذای اصلی، دسر و ... به سایت خانومانه سر بزنید.