سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 مزیت مهم ورزش پیلاتس

نظر

بسیاری از افراد، به خصوص خانم ها، این روزها ورزش پیلاتس را انجام می دهند. این ورزش هم برای سلامت فیزیکی و هم سلامت ذهنی بسیار مفید می باشد. در میان فواید پیلاتس می توان به کاهش وزن، افزایش عضلات، بهبود وضعیت بدن، جلوگیری از اختلالات عصبی مانند استرس یا عصبانیت اشاره کرد. در این مطلب خانومانه به 6 مزیت مهم ورزش پیلاتس می پردازیم؛ ورزشی که کمک می کند بدون آسیب رسیدن به بدن تناسب اندام حفظ شود. همزمان با انجام این ورزش، انعطاف و نرمی بدن نیز افزایش می یابد و بدن فرمی می گیرد که با گذر زمان نیز برگشت ناپذیر است. پیلاتس نه تنها کمک می کند که وضعیت بدن بهبود پیدا کند و بدن نرم شود بلکه به کاهش استرس و نگرانی نیز کمک بسزایی می کند. 

6 مزیت مهم ورزش پیلاتس

1- به مرور زمان وزن کاهش می یابد

با انجام ورزش پیلاتس، متابولیسم و سوخت و ساز بدن فعال می شود و به این ترتیب میزان تخلیه انرژی تنظیم می شود. با افزایش سوخت و ساز، دمای بدن و تعریق نیز افزایش می یابد و کالری بیشتری سوزانده می شود. به این ترتیب کاهش وزن به تدریج اتفاق می افتد. بهتر است پیلاتس همراه با ورزش هوازی دیگری مانند قدم زدن، دویدن، شنا، دوچرخه سواری و … همراه شود. به این ترتیب بدن با انجام ورزش های قلبی-عروقی و تنفسی در حالت تعادل قرار می گیرد. این شیوه برای کاهش وزن بسیار مفید و سالم است.

2- بدون آسیب رساندن به خود ماهیچه ها قوی می شوند

ورزش کردن در طول هفته راهی عالی برای قوی کردن عضلات و افزایش قدرت و مقاومت بدن است. در ورزش پیلاتس عضلات مختلف بدن به شیوه ای بسیار کامل و خاص کار می کنند. علاوه بر این، میان قسمت بالا و قسمت پایین بدن بر خلاف دیگر ورزش ها تعادل برقرار می شود. مزیت دیگر این ورزش آن است که بدون آسیب رسیدن به عضلات آن ها را تقویت می کند. این به دلیل نوع ورزش است که با وسایل ورزشی سبک انجام می شود. در این ورزش از دمبل های سبک، نوارهای کشی، توپ با اندازه های مختلف و … استفاده می شود.

3- اندام زیبا می شود

پیلاتس با کاهش وزن و افزایش تدریجی عضلات، باعث زیباتر شدن اندام می شود. عضله ها بزرگ نمی شوند بلکه ظریف و قوی می شوند. علاوه بر آن، ورزش های کششی و نرمشی، بدن را زیباتر جلوه می دهند. داشتن اندام زیبا باعث بهبود روحیه و اعتماد به نفس فرد می شود. با این ورزش زنان اندام زنانه و سفتی پیدا می کنند و چربی اضافه آن ها از بین می رود.

4- وضعیت بدن بهبود پیدا می کند

علاوه بر مواردی که در بالا برای ورزش پیلاتس بیان شد، وضعیت بدن نیز بهبود پیدا می کند. برای آن که کمر صاف بماند، عضلات شکم باید یکنواخت باشند و برعکس، اگر کمر محکم باشد، عضلات شکم قوی می شود. برای صاف بودن شکم، ران و باسن باید متناسب باشند زیرا بدن همیشه در حالت تعادل عملکرد مناسبی دارد. پیلاتس به شیوه ای عالی بدن را به تعادل می رساند.

5- نرمی بدن افزایش می یابد

پیلاتس همیشه تمرینات کششی را شامل می شود. این تمرینات معمولاً در ابتدا و انتهای ورزش انجام می شود و گاهی در حرکات دیگر نیز وجود دارد. برای آن که عضلات به طور کامل کار کنند باید حتماً حرکات کششی به خوبی انجام شوند تا فقط به انقباض ساده محدود نشوند. اگر در هر جلسه از ورزش پیلاتس، تمرینات کششی انجام شود، به خوبی متوجه نرم تر شدن بدن خواهید شد. به این ترتیب آسیب به بدن وارد نمی شود و مشکلات عضلانی پیش نمی آید.

6- استرس کاهش پیدا می کند

کارایی ورزش فقط کاهش وزن، افزایش عضلات و خوش اندام ماندن نیست. ورزش فیزیکی منظم برای سیستم عصبی نیز فواید بسیار زیادی دارد. ورزش کمک می کند تا با اختلالاتی مثل استرس، نگرانی یا افسردگی به راحتی مبارزه کنید. پیلاتس ورزشی است که بیشتر از سایر ورزش ها به تمرکز و هماهنگی خوب نیاز دارد؛ تمرکز و هماهنگی به تخلیه روح و کنار گذاشتن استرس روزانه کمک زیادی می کند و نگرانی های ناشی از کار، وضعیت خانوادگی یا استرس را کاهش می دهد. زمانی که در باشگاه در حال انجام پیلاتس هستید، مغر بر روی چیزهایی مانند حرکت، قدرت، تعادل یا تنفس تمرکز کرده است. به همین دلیل می توان گفت پیلاتس یک ورزش ضد استرس قوی است.

گردآوری توسط خانومانه برترین نیازمندی های بانوان