سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 ترفند آسان برای کاهش رشد موهای زائد

نظر

اپیلاسیون و موزدایی یکی از روش ها برای زیبایی بیشتر و نظافت بدن است. اکثر ما تصوراتی در مورد روش های موزدایی داریم که شاید بعضی از آن ها صحیح نباشد. یکی از این تصورات این است که وقتی از ژیلت استفاده می کنیم، موها ضخیم تر می شود که این تصور کاملاً اشتباه است زیرا زمانی که با ژیلت موها را می زنید، قسمت مرده موها جدا می شود و تصور می کنید که موها ضخیم می شود. اما باید گفت که ترفندهای بسیار موثری برای تاخیر در رویش موها وجود دارد که مانع از ضخیم شدن آن ها هم می شود. در این مطلب خانومانه همراه ما باشید تا با ترفندهایی آسان برای کاهش رشد موهای زائد را آشنا شوید.

 5 ترفند آسان برای کاهش رشد موهای زائد

1- شیرینی جات کم مصرف کنید

هر چند برایتان عجیب به نظر می رسد اما تغذیه نقش مهمی در رویش موها ایفا می کند. به گفته یکی از متخصصان تغذیه، مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرین، بدن را نسبت به انسولین مقاوم می کند و به همین دلیل رشد موها را افزایش می دهد.

2- رطوبت

در زمان موزدایی، باید حتماً قسمتی که موزدایی می کنید مرطوب باشد و ابتدا به آن آب بزنید. مرطوب کردن پوست باعث باز شدن منافذ و در نتیجه موزدایی راحت تر می شود؛ موها به خوبی از ریشه کنده می شوند و این امر باعث رویش دیرتر موها خواهد شد.

3- تعداد تیغه های ژیلت

حتما تعداد تیغه های ژیلتی را که استفاده می کنید بررسی کنید. ژیلت باید حداقل سه تیغ داشته باشد تا به راحتی موها از بین برود. هر چه تعداد تیغ ها بیشتر باشد، دقت موزدایی بیشتر می شود، هیچ مویی باقی نمی ماند و تمام موها کاملاً از ریشه برداشته می شود.

4- چای نعناع فلفلی

نوشیدن چای نعناع فلفلی برای کاهش میزان تستوسترون بسیار مفید است. تستوسترون هورمونی است که عامل رویش موها می باشد.

5- ماسک طبیعی برای کاهش رویش مو

– 5 قاشق سوپخوری آب لیمو و 3 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید.

– این ترکیب را روی قسمت های موزدایی شده بگذارید. بهتر است این ترکیب را شب هنگام خواب بگذارید و تا صبح باقی بماند.

– این لوسیون را 3 بار در هفته روی قسمت موزدایی شده بگذارید.

– بعد از مدتی شاهد کاهش میزان رویش موها خواهید بود.

با عضویت در خانومانه، در کوتاه ترین زمان در جریان تخفیف برندها و حراج فروشگاه های معتبر قرار بگیرید.