سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 مادّه ای که هرگز نباید روی صورت استفاده کنید!

نظر

برای داشتن پوست شفاف، مواد طبیعی بسیاری وجود دارد که به دلیل خواص آن ها، بسیار موثر می باشند و هیچ مشکلی برای سلامت به دنبال ندارند. مسئله این جا است که در اینترنت و شبکه های اجتماعی راه حل های مختلفی برای مشکلات قسمت های مختلف بدن مشاهده می شود که گاهی برخی از آن ها در عین حال که نتیجه ظاهری مثبتی دارند اما برای سلامت مضر هستند. در نتیجه حتما باید از محصولاتی که برای پوست صورت مضر هستند اطلاع پیدا کنیم. در این مطلب خانومانه 8 مادّه ای را که به پوست آسیب می رسانند معرفی خواهیم کرد.

8 مادّه ای که هرگز نباید روی صورت استفاده کنید!

1- تافت مو

بعضی از خانم ها برای این که آرایش صورتشان بیشتر باقی بماند، از تافت مو بر روی آرایش استفاده می کنند که این اشتباهی بسیار بزرگ است. تافت حاوی الکل است و روغن های ضروری پوست را تغییر می دهد. استفاده از تافت بر روی صورت برای ماندگاری بیشتر آرایش موجب خشکی پوست و افزایش سرعت روند پیری می شود. علاوه براین، تافت حاوی ترکیبات حساسیت زا می باشد که می تواند باعث خارش، قرمزی و حساسیت پوست شود.

2- انواع کره

گاهی پیشنهاد می شود که برای آبرسانی به پوست از کره بر روی صورت استفاده شود که حاوی مواد آبرسان و آنتی اکسیدان ها است. اگر از کره بر روی پوست استفاده شود، منافذ پوست بسته می شود و جوش های قرمز و سر سیاه ظاهر می شوند.

3- الکل

الکل خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و برای درمان زخم ها و مشکلات مختلف پوست مناسب است. اگر از الکل بر روی صورت استفاده کنید برای چند دقیقه احساس خنکی و شادابی روی پوست خواهید داشت. اما این خاصیت فقط برای چند دقیقه است زیرا الکل حساسیت و مشکلات پوستی به همراه دارد. حتی وسایل بهداشتی و آرایشی که استفاده می کنید هم نباید الکل داشته باشد.

4- ضد تعریق ها

استفاده از ضد تعریق ها برای زیر بغل مانع از تعریق زیاد می شود اما این به معنای آن نیست که بتوان از ضد تعریق ها در تمام قسمت های بدن استفاده کرد. بعضی افراد از ضد تعریق ها استفاده می کنند تا در صورت عرق کردن صورت، آرایششان پاک نشود. این کار کاملاً اشتباه است. ضدتعریق ها منافذ پوست را می بندند و مانع از نفس کشیدن سلول ها و اکسیژن رسانی به پوست و از بین بردن سموم می شوند.

5- لاک ناخن

بعضی ترفندهای آرایشی برای تزئین صورت در کارناوال ها یا جشن های خاص توصیه می کنند تا از لاک ناخن برای طراحی صورت استفاده شود اما هرگز نباید از این روش استفاده کنید. لاک حاوی مواد اکریلیک است که پوست را به شدت خشک می کند و پاک کردن آن نیز دشوار است. بهتر است از رنگ های آرایشی مخصوص پوست استفاده کنید.

6- سرکه

در اینترنت مطالب زیادی به چشم می خورد که گفته می شود از سرکه سفید یا سرکه سیب به عنوان تونیک طبیعی پوست استفاده شود زیرا سرکه خاصیت تنظیم کنندگی pH  پوست را دارد و پوست را سفت می کند. اما نباید از سرکه به صورت خالص استفاده کرد زیرا سرکه حاوی اسیدهایی است که پوست را می سوزاند. برای بهره بردن از خواص سرکه، باید آن را با آب ترکیب نمود.

7- سس مایونز

سس مایونز خاصیت آبرسانی دارد که می تواند موها را درخشان و نرم کند. پیش از این نیز به 5 ماسک با سس مایونز برای زیبایی موها اشاره کردیم. اما مایونز هرگز برای استفاده بر روی پوست صورت پیشنهاد نمی شود زیرا حاوی ترکیبات اسیدی است که منافذ پوست را می بندد و مانع از نفس کشیدن پوست می شود. در صورت استفاده از مایونز بر روی پوست، جوش های سرسیاه و آکنه ظاهر می شوند.

8- خمیردندان

خمیردندان برای از بین بردن جوش های سر سیاه و آکنه بسیار پر طرفدار است و توصیه به استفاده از آن در بعضی مطالب دیده می شود. اگرچه به دلیل این که خمیردندان خیلی سریع پوست را خشک می کند و باکتری ها را از بین می برد این پیشنهاد موثر واقع می شود اما استفاده از این ترفند خطرناک هم هست زیرا خمیردندان حاوی مواد شیمیایی است که پوست را خشک می کند و pH پوست را تغییر می دهد.

منبع: سایت خانومانه