سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 مادّه غذایی که سلولیت ایجاد می کنند

نظر

در بازار محصولاتی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد. اما قبل از آن که بخواهیم به سراغ این محصولات برویم باید از مصرف غذاهایی که باعث به وجود آمدن سلولیت می شوند خودداری کنیم و به جای آن ها از مواد غذایی سالم تر استفاده کنیم. برای مبارزه با سلولیت باید به مقدار مناسب غذا بخوریم، آب بنوشیم، ورزش کنیم و از کرم های ضد سلولیت استفاده کنیم. توصیه های متعددی برای مبارزه با سلولیت ارائه شده است اما مهم ترین آن ها خودداری از مصرف غذاهایی است که باعث ایجاد سلولیت می شوند. در این مطلب خانومانه به این موضوع می پردازیم که کدام یک از غذاها را باید از وعده های غذایی خود حذف کنیم تا مانع از به وجود آمدن سلولیت شویم.

6 مادّه غذایی که سلولیت ایجاد می کنند

1- شکر

شکر سفید هیچ مادّه مغذی ندارد. امروزه بسیاری از متخصصین تغذیه از آن به عنوان سم یاد می کنند. شکر حاوی کالری “خالی” است. کالری خالی موجب بروز سلولیت و اضافه وزن می شود. شکر همچنین باعث بروز دیابت نوع 2 می شود و به دندان ها نیز آسیب می رساند. شکر باعث اسیدی تر شدن خون می شود و مواد معدنی از جمله کلسیم را از بدن دفع می کند و به همین دلیل است که باعث از بین رفتن دندان ها و پوکی استخوان می شود.

بهتر است به جای شکر از مواد سالم تری مثل مواد غذایی زیر استفاده کنید:

– شکر قرمز

– نیشکر کامل (پانلا)

– عسل طبیعی

– شربت نیشکر

– شربت افرا

– شربت آگوا

– ملاس غلات (برنج، جو و …)

– شربت های طبیعی میوه ها (شربت سیب، گلابی و …)

6 مادّه غذایی که سلولیت ایجاد می کنند

2- نمک تصفیه شده

خودداری از مصرف نمک بسیار مهم است. نمک تصفیه شده فقط حاوی سدیم کلراید است که باعث انسداد آب و جریان نامناسب خون در بدن می شود که هر دوی این موارد باعث به وجود آمدن سلولیت می شوند. بهتر است از نمک دریایی به جای نمک تصفیه شده استفاده کنید. این نمک سرشار از مواد معدنی و الیگوالمان ها است که بدن به مقدار کمی به آن نیاز دارد. نمک دریایی بهترین انتخاب به جای نمک تصفیه شده است. این نمک را به راحتی از عطاری ها می توانید تهیه کنید.

3- غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده مقدار زیادی روغن دارند و اکثر آن ها بی کیفیت می باشند. زمانی که چربی و روغن را در دمای بسیار بالا گرم می کنیم، مواد سمی از روغن به وجود می آید. بدن این سموم را در نقاطی دور از ارگان های حیاتی بدن جمع می کند تا مانع از بروز خطر شود. توصیه می شود که غذاها را به صورت آب پز، بخار پز یا درون فر بپزید.

مطلب پیشنهادی: موثرترین درمان برای سلولیت چیست؟

4- نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی مستقیماً باعث به وجود آمدن سلولیت نمی شوند. بلکه برعکس باعث انقباض رگ ها در پوست می شوند. علاوه بر آن، نوشیدنی های الکلی حاوی “کالری های خالی” هستند که باعث چاقی می شوند و هیچ ماده مغذی نیز ندارند. در واقع زمانی که این کالری ها در بدن می سوزند به قند تبدیل می شوند. نوشیدنی های الکلی همچنین سبب انسداد آب در بدن می شوند و ذخیره چربی را در برخی از نقاط بدن از جمله ران ها، بازو، شکم و باسن افزایش می دهند. بجای نوشیدنی های الکلی، از آبمیوه های طبیعی، دمنوش ها و آب استفاده کنید.

6 مادّه غذایی که سلولیت ایجاد می کنند

5- مواد غذایی تصفیه شده

مواد غذایی که با آرد سفید تصفیه شده درست شده اند هضم راحتی ندارند. این مواد غذایی باعث تجمع سموم در بدن می شوند که بعد از مدتی به سلولیت تبدیل می شوند. علاوه بر آن، مواد غذایی تصفیه شده باعث یبوست نیز می شوند. به همین دلیل باید از مصرف نان و آرد سفید خودداری نمود. بجای آن بهتر است از مواد غذایی مثل برنج، پاستاها و … استفاده کنید. اگر در خانه پخت و پز می کنید، می توانید از آرد گندم کامل در تهیه غذا کمک بگیرید.

البته در مصرف کربوهیدات ها هم نباید زیاده روی کرد. کربوهیدرات ها انرژی تولید می کنند اما انرژی آن ها نمی سوزد و بدن آن ها را ذخیره می کند. بهتر است روزانه حجم متعادلی را به مصرف غلات، میوهریال سبزی و پروتئین اختصاص دهید.

6- تنقلات

تنقلات که شامل شیرینی، همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، ساندویچ، انواع سس و فست فودها می شود حاوی مواد مضری هستند که باعث سلولیت می شوند. تنقلات همچنین حاوی آرد تصفیه شده، شکر، نمک و چربی ها هستند که کاملاً برای بدن مضر می باشند. اثبات شده است که این خوراکی ها خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بدن هیچ ماده مغذی از تنقلات دریافت نمی کند. مصرف تنقلات باعث جذب آن ها به شکل چربی و سلولیت می شود.