سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

نظر

مافین یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توان از آن به عنوان پیش غذا یا فینگرفود (غذای انگشتی) استفاده کرد. مافین را با مواد مختلفی می توان درست کرد. ویژگی بسیار خوبی که مافین های غذایی دارند، آسان و سریع آماده شدن آنهاست. با این آموزش خوشمزه همراه سایت خانومانه باشید.

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

معمولا کودکان از مافین های غذایی برای عصرانه یا صبحانه استقبال زیادی می کنند، برای جلوگیری از تکراری شدن صبحانه کودکان می توانید از انواع مافین استفاده کنید و مواد داخل آن را هر بار عوض کنید.

مافینی که امروز به شما آموزش خواهیم داد ترکیب جالبی از سبزیجات را در خود دارد و برای کودکان بدغذا و کودکانی که سبزیجات را به خوبی نمی خورند انتخاب مناسبی است.

مواد لازم برای تهیه مافین سبزیجات:

آرد گندم کامل یا آرد سبوس دار یک پیمانه

آرد همه منظوره نصف پیمانه (منظور از آرد همه منظوره آردی است که برای پخت نان لواش استفاده می شود و میزان گلوتن آن متوسط است. این آرد ترکیبی از گندم نرم و سخت می باشد)

باترمیلک یک پیمانه

تخم مرغ دو عدد

کره آب شده شش قاشق غذاخوری

نمک به اندازه لازم

پودر سبزیجات خشک یک قاشق چای خوری

فلفل نصف قاشق چای خوری

بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

کدوی سبز رنده شده صد گرم (پوست کدو را گرفته و با رنده درشت آن را رنده کنید)

پیاز خرد شده سه چهارم پیمانه

شیر نصف پیمانه

کنجد سفید سه قاشق غذاخوری (دو قاشق برای داخل مافین و یک قاشق برای تزئین روی مافین)

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

در مورد باترمیلک باید توضیحی داده شود، باترمیلک یک محصول لبنی است که در پخت شیرینی ها و غذاها در کشورهای دیگر بسیار مرسوم است. در ایران باترمیلک به سختی پیدا می شود، شما می توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

دو راه برای تهیه باترمیلک وجود دارد. اولین راه این است که یک قاشق سرکه سفید یا یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا یک و سه چهارم قاشق غذاخوری کرم تارتار را در لیوانی ریخته و سپس روی آن شیر بریزید تا لیوان پر شود. حدودا یک ربع منتظر بمانید تا لیوان به همان صورت در دمای اتاق باقی بماند، آن را هم بزنید می بینید که شیر حالت بریده و غلیظ پیدا کرده، باترمیلک شما آماده است. در این روش بهتر است از سرکه سفید استفاده شود ولی اگر سرکه سفید در دسترس نداشتید می توانید به جای آن از آبلیمو یا کرم تارتار هم استفاده کنید.

روش دوم برای تهیه باترمیلک ساده تر است و از ترکیب شیر و ماست درست می شود. برای این منظور سه چهارم لیوان ماست را با یک چهارم لیوان شیر مخلوط کنید.

برای تمامی دستورات غذایی و شیرینی پزی که در مواد اولیه آنها از باترمیلک استفاده شده می توانید دستور بالا را به کار ببرید.

طرز تهیه مافین سبزیجات:

ابتدا آرد کامل گندم و آرد همه منظوره (از نانوایی ها می توانید آن را تهیه کنید)، نمک، فلفل، بیکینگ پودر و پودر سبزیجات را در ظرف گودی با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. کره آب شده در دمای محیط و باترمیلک و شیری که به دمای محیط رسیده را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

بعد از اینکه مواد شما به خوبی با هم ترکیب شد، کدوی رنده شده، پیاز خرد شده و دو قاشق غذاخوری کنجد سفید را به آن اضافه کنید و مواد را مجددا به خوبی با هم مخلوط کنید.

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

مواد جامد آردی را که قبلا با هم ترکیب کرده بودید به مواد مافین اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. قالب مافین را با روغن چرب کرده و مواد را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و آنها را داخل قالب بریزید. روی مافین ها را با کنجد سفید بپوشانید. فراموش نکنید فر را باید از قبل روی دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود.

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

قالب را برای مدت 22 دقیقه داخل فر 180 درجه قرار دهید، برای اینکه متوجه پخته شدن کامل مافین ها شوید از یک خلال دندان کمک بگیرید. در اواخر پخت خلال دندان را داخل مافین ها فرو کرده اگر مواد به آن نچسبید مافین شما پخته و آماده است. برای خارج کردن مافین ها از قالب عجله نکنید، بعد از خنک شدن قالب، مافین ها را از آن خارج کنید.

مافین سبزیجات، سریع و خوشمزه

جهت دسترسی به فیلم های آموزش آشپزی شامل انواع پیش غذا، غذای اصلی، دسر و ... به سایت خانومانه سر بزنید.