سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام رژ لب بیشتر به من می آید؟

نظر

کدام رژ لب بیشتر به من می آید؟ مطمئناً هر کدام از ما خانم ها وقتی برای آرایش جلوی آینه می رویم این سوال را از خودمان می پرسیم. پاسخ به آن کمی دشوار است. گاهی ما مجذوب رنگ زیبای یک رژ می شویم اما بعد از خرید آن متوجه می شویم که اصلاً به ما نمی آید. اگر در میان این همه رژ لب مایع، مات و براق مردد هستید، پیشنهاد می کنیم که در این مطلب خانومانه با ما همراه باشید تا ترفندهایی برای انتخاب بهتر به شما آموزش دهیم.

کدام رژ لب بیشتر به من می آید؟

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

اگر چه بیشتر ما دوست داریم رنگ رژ را بر حسب علاقه خود به رنگ آن انتخاب کنیم اما باید بدانیم که بهترین انتخاب، انتخابی است که بر اساس رنگ پوست و مو انجام شود. آرایش صورت بر اساس رنگ مو سبب می گردد آرایش هارمونیک و زیبایی داشته باشیم!

– اگر موی بلوند و پوست سفید دارید باید تن رنگ های سرد، روشن و خنثی را انتخاب کنید. رنگ های پودری مانند صورتی یا هلویی هیچ تفاوتی با رنگ پوست خودتان ایجاد نمی کنند. یکی از بهترین رنگ ها برای پوست شما قرمز و آلبالویی است.

– اگر موهای قرمز دارید از رنگ های گرم مثل نارنجی، مسی یا قهوه ای استفاده کنید که رنگ موهایتان را بسیار زیبا جلوه می دهند. از انتخاب رژهایی با تن رنگ سرد بپرهیزید چون رنگ پوستتان را بی روح جلوه می دهند.

– اگر موهای تیره و خرمایی دارید حق انتخاب همه رنگ ها را دارید. بهتر است رژهایی مناسب با رنگ پوست و نوع سبک لباس پوشیدنتان انتخاب کنید. برای پوست های روشن رنگ های هلویی و شرابی عالی هستند. برای پوست های گندمی بهتر است از رنگ های ملایم تر استفاده شود.

انتخاب نوع رژ لب

رژ لب مایع، مات یا براق؟ کدام یک برای ما بهتر است؟ بافت رژ لب نیز اهمیت دارد و هر فردی با توجه به سبک خود و علایق خود آن را انتخاب می کند.

– رژ لب مات: این رژ لب با حالت طبیعی خود با سبک های پر رمز و راز همخوانی زیادی دارد؛ اما این رژ لب برای کسانی که لب های خشک یا حساس دارند و میزان رطوبت لب های آن ها کم است مناسب نیست.

– رژ لب براق: این بافت رژ درخشان به لب ها حجم بیشتری می دهد و می تواند برای کسانی که لب های نازکی دارند مناسب باشد. پیش از این نیز برای حجم دادن به لب با آرایش نکاتی را بیان کردیم. این رژ لب برای کسانی که پوست لبشان خشک می باشد هم مناسب است اما ماندگاری این رژها کم تر است زودتر در طول روز پاک می شوند.

مطلب پیشنهادی: آب کردن رژ لب برای پالت آرایشی

– رژ لب مخملی: این رژ لب ها بافتی بین مات و براق دارند. این رژها برای لب ها باریک مناسب می باشند زیرا رنگ دانه های مرواریدی آن به لب ها حجم می دهند. این رژ لب ها مرطوب کنندگی عالی دارند اما چون کمی براقیت آن ها روی لب واضح است، این روزها با مد روز مطابقت نمی کنند.

– رژ لب مایع: رژ لب های مایع برای آرایش های مات و طبیعی زیبا می باشند. شفافیت و براقیت آن ها به لب ها حالتی زیبا و جذاب می دهد. این رژ لب ها برای لب های باریک هم مناسب می باشند اما کسانی که موهای بلند دارند باید مراقب باشند زیرا مو به راحتی به این رژ لب ها می چسبد.

چگونه باید رژ لب را استفاده کنیم؟

خط لب را به طور کامل از انتخاب هایتان کنار بگذارید. تیپ و استایل دهه 80 میلادی را فراموش کنید که دور لب را خط می کشیدند و داخل آن را رژ لب می زدند. اگر عاشق خط لب هستید، سعی کنید خط لب هایی هم رنگ رژتان را انتخاب کنید. اگر رنگ های شاد و تند انتخاب کرده اید، زیاد رژ لب را غلیظ نزنید. همچنین دقت داشته باشید که کل لب ها باید رژ لب زده شود تا آرایش منظم باشد و حجم لب ها کم به نظر نرسد.

مقدار اضافی رژ لب را بردارید؛ بعد از آن که رژ لب را استفاده کردید و کامل لب ها را به رژ آغشته نمودید، بین دو لب دستمال کاغذی بگذارید تا اضافی رژ لب پاک شود و به لباس و دندان هایتان برخورد نکند.

فراموش نکنید که اگر آرایش لب هایتان زیاد است و رنگ آن جذاب می باشد، آرایش چشم هایتان باید کمتر باشد تا تعادل طبیعی آرایش حفظ شود.

منبع: سایت خانومانه