سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایج ترین اشتباهات هنگام خشک کردن موها

نظر

خشک کردن موها، بخش مهمی از مراقبت های روزانه از مو می باشد. باد خشک سشوار نه تنها به شما این امکان را می دهد که موهای خود را به شکلی که می خواهید استایل دهید بلکه سبب می گردد موها در طول روز قابل کنترل باشند. اما این بخش ساده از زیبایی ممکن است دلیل موهای ضعیف و آسیب دیده شما باشد. از آن جا که بیشتر افراد عادت کرده اند موهای خود را مرتبا خشک کنند، اغلب متوجه اشتباهاتی که حین خشک کردن موها انجام می دهند، نمی شوند. اما نگران نباشید. در این مطلب خانومانه به رایج ترین اشتباهات در هنگام خشک کردن موها که به موها آسیب می رساند اشاره خواهیم کرد.

6 اشتباه رایج هنگام خشک کردن موها?

1- عدم استفاده از محافظ حرارتی

اشتباهات رایج هنگام خشک کردن موها_1

در هنگام سشوار کردن و حالت دادن به موها مهم است که سلامت موها را به خاطر بسپارید! قرار دادن مستقیم موها در معرض ابزار گرمایشی بدون استفاده از محافظ حرارتی باعث صدمه دیدن موها می گردد. هر زمان که موهای خود را خشک می کنید، از یک محافظ حرارتی مناسب استفاده نمایید. استفاده از محافظ حرارتی باعث جلوگیری از صدمه رساندن به موهای شما می گردد. یک محافظ حرارتی، در حالی که یک سد محافظتی ایجاد می کند، رطوبت را به موها اضافه می کند. این بدان معنا نیست که هر محافظ حرارتی برای موهای شما مناسب است. یک محافظ حرارتی برپایه سیلیکون می تواند به همان اندازه ای که از محافظ استفاده نکنید، به موها آسیب برساند. سیلیکون نوعی لاستیک یا همان پلاستیک است که مو را می پوشاند و به آن زیبایی مصنوعی می دهد. محصولاتی که حاوی این ماده هستند با گذشت زمان موها را کم پشت می کند و حتی سبب شکستگی و ریزش آن ها می گردد.

2- خشک کردن موهای خیس با سشوار

اشتباهات رایج هنگام خشک کردن موها_2

هنگامی که موهای مرطوب را با سشوار خشک می کنید، احتمال سوختگی و آسیب دیدن موها زیاد است. بنابراین، اجازه دهید موهای شما حداقل 30 تا 40 درصد رطوبت خود را از دست بدهد و سپس شروع به خشک کردن نمایید.

3- تقسیم بندی نکردن موها

اشتباهات رایج هنگام خشک کردن موها_3

برای جلوگیری از ریزش موها، بهتر است قبل از خشک کردن موها آن ها را تقسیم بندی کنید. این کار کمی وقت گیر است اما از آسیب دیدن موها جلوگیری می کند.

مطلب پیشنهادی: کرم های خانگی برای نرم شدن موها

4- استفاده از برس اشتباه

اشتباهات رایج هنگام خشک کردن موها_4

برای خشک کردن موها بهترین انتخاب استفاده از برس های پیچی سرامیکی است. این برس ها برای مجعد کردن و حالت دادن به موها ایده آل هستند. صاف کردن موها و یا مجعد و فر کردن آن ها با استفاده از برس ها بستگی به تکنیک استفاده از برس هنگام خشک کردن دارد. برس های سرامیکی برای تمام موها با هر نوع سایزی مناسب هستند.

5- اشتباه نگه داشتن سشوار

اشتباهات رایج هنگام خشک کردن موها_5

اگرچه به موقعیت قرارگیری سشوار معمولا دقت نمی کنیم؛ اما در روند خشک کردن نقش مهمی را ایفا می کند. نگه داشتن سشوار و اشاره آن به موها کمکی به خشک کردن بدون عیب و نقص نمی کند. برای اینکه موهای خود را بدون آسیب دیدن خشک نمایید باید از مسافتی دورتر از موها سشوار را بگیرید. اگر سشوار دائما موهای شما را لمس کند، به تدریج به موها آسیب می رساند.

6- خشک کردن تهاجمی موها

اشتباهات رایج هنگام خشک کردن موها_6

از خشک کردن سریع موها به وسیله حوله خودداری کنید! قرار دادن حوله به مدت طولانی روی موها و خشک کردن موها توسط حوله و مالیدن آن بین کف دست ها روی رشته موهای مو بسیار حرکت اشتباهی است. این کار نقش بزرگی را در شکسته شدن موها و ریزش آن ها دارد.

آیا شما هم هنگام خشک کردن موها مرتکب این اشتباهات شده اید؟!