سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

نظر

امروزه به سختی می‌توان کسی را یافت که پر مشغله نباشد؛ انبوهی از قرارهای ملاقات، ضرب‌ العجل‌ها و هر چیزی که فکرش را بکنید جزو لیست طویل کارهایی است که باید به آنها بپردازیم. روزهای کاری‌مان نیز به مدد تکنولوژی که شرایط انجام کار از هر نقطه‌ این کره خاکی را میسر می‌سازد افزایش یافته است. رسانه‌های اجتماعی همه‌جا در تعقیب ما بوده و سیل بی پایانی از اطلاعات که تلفنی به سوی ما جاری می‌گردد. تبلت‌ها و حالا حتی تلویزیون را هم می‌توان به این موارد اضافه کرد. همه این ها ما را بر آن می‌دارند تا در جستجوی مکانی آرام باشیم که بتوان اندکی در آنجا به استراحت پرداخت.

از این رو، امروزه بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد که فضای خانه را به مکانی آرام جهت بازسازی خود در پایان یک روز سخت کاری مبدل سازیم. ایجاد چنین فضایی در بعضی اتاق‌ها مثل اتاق نشیمن و اتاق خواب چندان دشوار نیست. ولی تبدیل همه خانه به مکانی آرام و دلپذیر نیازمند آنست که همان حس آرامش موجود در اتاق خواب یا نشیمن را به اتاق‌های خشک‌تری مثل حمام، آشپزخانه و اتاق کار نیز منتقل سازیم. با به کارگیری یک سری طرح‌ ساده که امروز در سایت خانومانه مرور می کنیم می‌توانید اتاق کوچک خود را به مکانی رویایی مبدل سازید.

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

استفاده از رنگ‌های آرامبخش در حمام

طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ایالت مینسوتا، رنگ‌ بر خلق و خوی آدمی تاثیر گذار‌ است. طبق یافته‌های محققان، رنگ‌های قرمز و نارنجی باعث تحریک مغز می‌شوند، در حالی که سبز و آبی و کلا رنگ‌های زمینی که خنثی هستند برای انسان آرامشی وصف ناپذیر به همراه دارند. پس چنانچه قصد دارید حمام منزل‌تان را به مکانی آرام و دلپذیر مبدل سازید، بهتر است در رنگ آمیزی آن از رنگ‌های خنثی مثل آبی و سبز بهره جویید.

همانطور که رنگ‌های طبیعی به فضای خانه آرامش می‌بخشند، بافت‌های طبیعی نیز چنین می‌کنند.

بافت‌های سنگی، مرمری و چوبی از جمله موارد مناسبی هستند که بافت‌های جذاب را با رنگ‌های آرامبخش خنثی ترکیب می‌کنند. همین موضوع برای متعلقات داخل حمام نیز صدق می‌کند. برای مثال، به جای اسفنج‌های پلاستیکی از اسفنج طبیعی استفاده کنید. با چنین کاری جسم و روح‌تان را نیز خوشحال می‌سازید. تغییرات کوچک در رنگ و بافت می‌تواند به سرعت انرژی موجود در فضای خانه را دچار تحول سازد.

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

 حمام را درخشان سازید

نورپردازی صحیح جهت انتقال حس آرامش به فضای هر اتاقی مهم و ضروری است. اغلب از شمع برای روشن سازی حمام استفاده می‌شود. ولی زمانی که وقت کافی برای انجام چنین کاری را نداریم، می‌توان با نصب دیمر بر روی لامپ‌های فوقانی نور آنها را کم و زیاد کرد. با این کار قادر خواهید بود نور را بسته به موقعیت تنظیم کنید و علاوه بر آن دیگر لازم نیست دردسر تمیز کردن ته مانده شمع‌ها را به خود راه دهید.

جا شمعی‌های دیواری و فانوس‌های مراکشی هم که حس جهانی بودن به حمام‌تان می‌دهند، ایده بسیار خوبی برای ایجاد نوری آرام در فضای حمام به حساب می‌آیند.

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

اتاق کارتان را به مکانی راحت و آسوده مبدل سازید

شاید کمی عجیب به نظر برسد که بخواهید به اتاق کارتان ظاهری آرام و تسلی بخش بدهید. اما تنها به این خاطر که اسمش اتاق کار است نباید هنگام حضور در آن چهره‌ای عبوس و درهم به خود بگیرید. در حقیقت با در نظر گرفتن استرس کاری که این اتاق بر شما وارد آورده و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد و همچنین مضراتی که شرایط کاری نشسته برای بدن انسان به همراه دارد، می‌توان گفت که ایجاد تغییرات در ظاهر این اتاق بیش از سایر اتاق‌ها برای‌تان منافعی را به همراه خواهد داشت.

اولین و مهمترین قدم، توجه به نیاز‌های فیزیکی‌تان در هنگام کار است.

استفاده از صندلی‌ها و کیبورد‌های ارگونومیک برای آنکه بدن هنگام کار در پوزیشن مناسب و راحتی قرار گیرد بسیار ضروری هستند. اتاق کار مکانی ایده‌آل جهت به کارگیری طرح‌هایی است که سایر حواس شما را نیز تحریک می‌کنند. اضافه کردن عطر و رایحه‌ای خوش به هوای اتاق از طریق یک دستگاه بوخور می‌تواند در پویایی و هوشیار نگه داشتن ذهنتان موثر بوده و اعصابتان را نیز آرام سازد.

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

 اشیاء خارج از اتاق را به داخل منتقل کنید

حتی اگر کار در خانه اجازه خارج شدن از اتاق را به شما نمی‌دهد، چیز‌های کوچکی که در بیرون از اتاق هستند را به داخل منتقل کنید تا احساس تنهایی به شما دست ندهد. در این راستا می‌توان به گلدان‌هایی اشاره کرد که حاوی گیاهان طبیعی هستند. بنابراین علاوه بر آنکه یک عنصر طبیعی به اتاق داخل گشته، رنگ آرامبخش سبز نیز به سایر رنگ‌های اتاق افزوده می‌گردد. همچنین هوای داخل اتاق نیز به روشی کاملا طبیعی پالایش می‌شود. چنانچه از بودن در کنار آب لذت می‌برید، با به همراه داشتن فواره‌ای کوچک و یا مدل کوچکی از یک باغ زیبا و یا حتی صدف‌های حلزونی مورد علاقه‌تان می‌توانید ساحل دریا را به اتاق کارتان منتقل سازید.

  آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

 از انواع مختلف رنگ‌ها در آشپزخانه بهره گیرید

قوانین مربوط به آشپزخانه اندکی متفاوت هستند. رنگ دیوارها، کف و کانتر در آغاز بیشتر به خنثی متمایل‌اند و بافت‌های چوبی و سنگی اغلب به عنوان بافت‌های ایده‌آل در آشپزخانه استفاده می‌شوند. پس به جای آنکه آشپزخانه را به مکانی شبیه به یک مکان مقدس تبدیل کنید، سعی کنید از همان استایلی برای دکوراسیون آشپزخانه بهره گیرید که از آن برای متمایز ساختن سایر قسمت‌های خانه استفاده کردید.

به جای استفاده از رنگ ملایم برای آشپزخانه، به دنبال روش‌هایی باشید که بتوانید به یاری آنها رنگ‌هایی شاد به آشپرخانه اضافه کنید تا بلوک‌هایی از رنگ‌های خنثی که احتمالا هم اکنون آشپزخانه بدان رنگ‌ها مزین گشته را از هم جدا سازید.

از کوچک‌ترین ها می‌توان بیشترین بهره را برد: یک جام از میوه‌های رنگی در وسط یکی از کانتر‌های تکی و یا چیدمانی از تُنگ‌های رنگی در جلوی سینک می‌توانند ایده‌های بسیار خوبی برای رنگارنگ ساختن آشپزخانه باشند. چنانچه کاسه و بشقاب رنگی در اختیار دارید، درب‌ شفاف برای کابینت‌ها تهیه کنید تا این کاسه و بشقاب‌های رنگی در فضای داخلی آشپزخانه جلوه گر شوند. با این همه، بهترین گزینه برای رنگارنگ ساختن هر اتاقی استفاده از هنر است. هنر نه تنها رنگ مورد نیاز دیوارهای آشپزخانه‌تان را تامین می‌کند، بلکه شما را قادر می‌سازد تا همان طرح‌های زیبایی که از آنها برای متمایز ساختن سایر قسمت‌های خانه استفاده کردید را نیز به آشپرخانه بیفزایید. از این رو همان آرامشی که در فضای اتاق خواب‌تان حاکم است نیز اندکی به آشپزخانه القا می‌گردد.

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

 در آشپزخانه مکانی را به نشستن اختصاص دهید

یکی از چیزهایی که بیش از همه آشپزخانه‌تان را به مکانی راحت و آسوده مبدل می‌سازد، تجهیز آن به صندلی است. بیشتر آشپزخانه‌ها اگر اتاق غذاخوری نزدیک‌شان نباشد اصلا مکانی برای نشستن در آنها یافت نمی‌شود. این موضوع نه تنها کار پخت و پز را با دشواری فراوان مواجه می‌سازد، بلکه مهمانان را مجبور می‌سازد تا هنگام ملاقات از آشپزخانه که انواع غذاهای لذیذ در آن پخت می‌شود بر روی پا بایستند. بنابراین بهتر است یک سری صندلی به آشپزخانه خود اضافه نمایید.

همچون هنر، صندلی نیز حس موجود در سایر اتاق‌های خانه را به آشپزخانه منتقل می‌سازد. علاوه بر آن از ایستادن‌های طولانی موقع تهیه یک غذای خوشمزه برای سایر اعضای خانواده رهایی می‌یابید. بدین طریق دکوراسیون آشپزخانه‌تان زیباتر گشته و پاهایتان نیز به نوایی می‌رسند.

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید

با عضویت در خانومانه، در کوتاه ترین زمان ممکن در جریان تخفیف برندها قرار بگیرید.