سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

نظر

اگر شما جزء کسانی هستید که از چاقی رنج می برید و از رژیم های مختلف برای کاهش وزن استفاده کرده و نتیجه نگرفته اید، با خواندن این ده نکته وزن خود را سریع کم کنید.

بسیاری از افراد کاهش سریع وزن را کاری اشتباه می دانند و معتقدند کاهش وزن بایستی در مدت طولانی انجام شود تا ماندگارتر باشد. امروزه تحقیقات زیادی در مورد قضیه چاقی و کاهش وزن انجام شده و ثابت شده است کاهش وزن سریع با داشتن انگیزه و اراده قوی پایدار و امکان پذیر است. برای دانستن نکات لازم برای کم کردن وزن با سایت خانومانه همراه باشید.

بسیاری از اوقات خانم ها نیاز به کم کردن وزن سریع دارند، نزدیک عید یا نزدیک عروسی دوست و آشنا اکثر خانم هایی که از چاقی رنج می برند به فکر کاهش وزن افتاده و باید بدانند فقط با انجام تغییرات ساده ای در شیوه زندگی می توانند به این رویای خود دست پیدا کنند.

1- پیگیری میزان کالری

دانستن میزان کالری مصرفی در طول روز یکی از اصلی ترین موارد برای کاهش وزن می باشد. اگر شما مقدار کالری غذاهایی که مصرف می کنید را ندانید یا کالری خیلی زیادی در روز از خوردن غذاها دریافت می کنید و یا با مصرف کم کالری، سوخت و ساز بدن خود را با مشکل مواجه خواهید کرد. پیگیری میزان کالری به شما این امکان را می دهد که تعادل خوبی بین مواد مصرفی شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی دریافتی برقرار کنید.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

2- خلوت کردن آشپزخانه

بسیاری از افراد چاق همیشه در کابینت های آشپزخانه یا کمدهای اتاق تنقلات مضر و ناسالمی دارند که در طول روز چندین بار از آنها استفاده می کنند. تنقلاتی نظیر چیپس، پفک، شکلات، بیسکوییت، شیرینی و یا آبمیوه های صنعتی از جمله مواردی هستند که باید از کابینت ها خارج کرده و آنها را از خود دور کنید. سعی کنید اراده خود را قوی کرده و با گرفتن یک تصمیم محکم به طرف جلو حرکت کنید.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

3- افزایش پروتئین مصرفی

مهم ترین فایده افزایش مصرف پروتئین جهت کاهش وزن این است که عضلات تحلیل نرفته و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند. برای کم کردن سریع وزن مصرف پروتئین روزانه را 10 تا 20 درصد نسبت به قبل افزایش دهید. مصرف غذاهای حاوی پروتئین به شما کمک می کند تا ساعت های بیشتری سیر بمانید و درد یا سوزش ناشی از گرسنگی را احساس نکنید. پروتئین همچنین با داشتن اثر حرارتی قوی به کاهش وزن کمک می کند، این به معنای این است که بدن کالری بیشتری سوزانده و کم کردن وزن سریع تر اتفاق می افتد.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

4- انجام تمرینات ورزشی و حرکتی

در فرایند کاهش وزن انجام حرکات ورزشی و درگیر کردن عضلات بدن ضروری است. در مرحله از دست دادن چربی بهترست تمامی بدن درگیر تمرینات شود، ورزشی که تمام بدن را درگیر کند باعث افزایش سوخت و ساز یا متابولیسم بدن شده و باعث تحریک درصد زیادی از عضلات بدن می شود.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

5- انواع مختلف کاردیو

انواع مختلف کاردیو اثرات مثبت زیادی دارد ولی ترکیب مدل های مختلف از آن می تواند در سوزاندن بهتر چربی ها به شما کمک کند. منظور از کاردیو تمرینات ورزشی است که باعث تقویت سیستم گردش خون و افزایش ضربان قلب می شود. هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا 50 درصد ماکسیمم ضربان افزایش دهد، می تواند به عنوان کاردیو شناخته شود. حرکت بیشتر و سریع تر باعث مصرف کردن بیشتر کالری می شود.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

6- نوشیدن آب بیشتر

شما با مصرف آب بیشتر به افزایش سوخت و ساز بدن خود کمک می کنید. همچنین نوشیدن بیشتر آب باعث کاهش حس گرسنگی و در نهایت کاهش وزن خواهد شد.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

7- نوشیدن چای سبز

بعد از آب، چای سبز می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی می باشد که برای سلامتی بدن مفید است و با افزایش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن خواهد شد.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

8- رعایت رژیم بر اساس قانون خاص

کلید رعایت کردن رژیمی که کربوهیدرات کم داشته باشد این است که به ازای هر سه روزی که کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید یک روز را آزاد بگذارید. به این معنی که سه روز از کربوهیدرات کمتری استفاده کنید و یک روز بعد از کربوهیدرات بیشتر و سپس سه روز بعدی مانند سه روز اول رژیم رعایت شود. انجام دادن رژیم به صورتی که ذکر شد در بالا بردن سطح انرژی و خلق و خوی شما تاثیر بسزایی دارد و باعث می شود فرآیند کاهش وزن شما پیشرفت خوبی داشته باشد.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

9- داشتن خواب مناسب

موقعی که شما در یک رژیم کاهش وزن به سر می برید داشتن خواب مناسب بسیار مهم است. نداشتن خواب به اندازه کافی انسولین خون را دچار مشکل کرده و شما را به خوردن غذاهای نامناسب ترغیب می کند که باعث افزایش وزن خواهد شد. بنابراین 8 تا 9 ساعت در شبانه روز بخوابید!

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

10- استفاده از چربی سوزها

چربی سوزها انتخاب مناسبی برای کمک به کم کردن سریع تر وزن می باشند. بعد از اینکه شما رژیم غذایی خود را تعیین کردید، تمرینات ورزشی و خواب خود را هم طبق مواردی که در بالا ذکر شد انجام دادید، تنها با مشورت پزشک از قرص های چربی سوز مناسب استفاده کنید. داروهای چربی سوز متابولیسم بدن را افزایش داده، گرسنگی را سرکوب کرده و سطح انرژی شما را در طول روز بالا می برد.

10 نکته برای کم کردن وزن سریع تر

با عضویت در خانومانه، در کوتاه ترین زمان در جریان تخفیف برندها و حراج فروشگاه های معتبر قرار بگیرید.