سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشنهادهایی برای دکوراسیون زمستانی خانه

نظر

با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا بهترست تغییراتی در دکوراسیون و چیدمان وسایل خانه خود انجام دهید تا محیطی گرم تر و دلچسب تر را در زمستان داشته باشید. با سرد شدن هوا اغلب خانم ها به سراغ لباس های زمستانی رفته و آنها را داخل کمد لباس برای روزهای سرد آماده می کنند، خانه شما هم برای سپری کردن یک فصل سرد نیاز به تغییراتی دارد، با خانومانه همراه باشید تا راه های ساده ای را برای این منظور بازگو کنیم.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

1- استفاده از رنگ های گرم

استفاده از رنگ های گرمی مانند زرد، نارنجی و ارغوانی می تواند خانه شما را برای شروع یک زمستان سرد آماده کند. اگر دیوارهای خانه به این رنگ ها باشد تاثیر بسیار مثبتی در گرم کردن خانه شما خواهد داشت. اگر بودجه محدودی دارید و این کار برای شما میسر نیست می توانید از وسایل یا در نهایت روکش های پارچه ای مبل به این رنگ ها استفاده کنید یا می توانید از پرده های ضخیم با این رنگ ها، کوسن هایی مناسب و یا تابلوهایی با این ترکیب رنگ در اتاق نشیمن یا ناهارخوری خود استفاده کنید. این تغییرات به شما کمک خواهد کرد تا در روزهای سرد زمستان کمتر احساس سرما، دلتنگی و کم تحرکی داشته باشید.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان 

2- استفاده از گیاهان

گیاهان باعث روشن شدن اتاق ها و تازگی و طراوت در محیط خانه می شوند، همچنین آنها برای سلامت انسان ها بسیار مفید هستند. در منزل خود از چند گیاه آپارتمانی استفاده کنید. در صورتی که مایل باشید می توانید گلدان های این گیاهان را به سلیقه خود و با توجه به دکوراسیون منزل خود تغییر داده و آنها را در جای مناسب قرار دهید. یک راه دیگر برای استفاده از گیاهان قرار دادن گلدان های مناسب در هر اتاق و عوض کردن گل های داخل آن هر چند روز یکبار است.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

3- استفاده از گل های خشک

اگر استفاده از گل و گیاه در منزل برای شما دشوار است از روش های دیگر مانند خشک کردن گل ها و تزئین آنها با سایر گیاهان و کاج های خشک استفاده کنید. از گل های مصنوعی استفاده نکنید به جای آن از ترکیبات خشک و طبیعی برای تزئین حلقه پشت در یا گلدان های روی میز بهره بگیرید.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

4- روشن کردن خانه

از نشانه های زمستان هوا و بادهای سرد است، شما برای خنثی کردن این سرما می توانید از شمع های روشن در محیط منزل استفاده کنید. برای این منظور می توانید شمع ها را از جاشمعی خارج کرده و آنها را همراه با گل داخل یک گلدان بزرگ شیشه ای یا ظرف بزرگ قرار دهید. شمع ها نه تنها روشنایی خانه شما را بیشتر می کنند بلکه به منزل شما گرما و حرارت بیشتری نیز خواهند داد.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

اگر خلق و خوی رمانتیک دارید می توانید از شمع های معطر برای اتاق خواب خود نیز استفاده کنید. اگر به خاطر آب شدن و کثیف شدن شمع ها نگرانی دارید می توانید از شمع های ژلی برای این منظور استفاده کنید. بدون شک استفاده از شمع و روشن کردن آنها دور خانه هر روز میسر نیست ولی شما بهترست بعضی از روزها این کار را انجام دهید. استفاده از لامپ های کم نور داخل آباژور یا چراغ های کوچک می تواند راه مناسب دیگری برای دادن نور و گرما به خانه شما باشد. این نورهای کم می تواند فضای خانه شما را رمانتیک و زیبا کند.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

5- فرش و کفپوش مناسب

مطمئنا افراد از اینکه صبح زود یک روز زمستانی از خواب بیدار شده و روی زمین یخ راه بروند احساس خوبی نخواهند داشت. پس در فصل زمستان از فرش و قالیچه های بیشتری در خانه استفاده کنید تا خانه گرم تری داشته باشید. قالیچه های خز مصنوعی می تواند انتخاب خوبی برای این منظور باشد. فرش هایی با طرح های سلطنتی و شلوغ را می توانید برای اتاق نشیمن استفاده کنید. بعد از این تغییر شما تفاوت محسوسی را در دکوراسیون خانه احساس خواهید کرد.

مهم نیست کف پوش خانه شما چه جنسی دارد مهم این است که قسمت هایی از آن که در معرض رفت و آمد افراد خانواده است با فرش، موکت یا قالیچه پوشانده شود. بهتر این است که رنگ این قالیچه ها از رنگ های گرم مانند قهوه ای، قرمز، نارنجی، زرد و یا ارغوانی باشد تا علاوه بر گرفتن سرمای کف به لحاظ رنگ موجب افزایش میزان گرمای خانه شود.

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان

6- استفاده از رنگ سبز و قرمز

این ترکیب رنگ برای کسانی که در شروع زمستان کریسمس را جشن می گیرند بسیار مناسب است زیرا از ترکیب این دو رنگ در کریسمس و تزئینات مربوط به آن زیاد استفاده می شود. در کل این دو رنگ، رنگ هایی است که به خانه شما گرما و حرارت زیادی بخشیده و ترکیب مناسبی برای چیدمان وسایل می باشند. ترکیب رنگ های قرمز و سبز می تواند موجی از انرژی را به محیط خانه شما بیاورد.

آموزش ها و نکات خانه داری را از سایت خانومانه دنبال کنید.