سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 توصیه برای جوان نگه داشتن پوست گردن

نظر

خانومانه: پوست گردن بسیار ظریف و حساس است و به همان اندازه که پوست صورت نیازمند مراقبت است پوست گردن نیز به مراقبت نیاز دارد. ما معمولاً به فکر پوست صورتمان هستیم تا چین و چروک بر روی آن ظاهر نشود اما اکثر ما به فکر پوست گردن خود نیستیم. پوست گردن اولین قسمتی است که علائم پیری روی آن ظاهر می شود.

6 توصیه برای جوان نگه داشتن پوست گردن

1- گردن را همیشه مرطوب نگاه دارید

مرطوب نگه داشتن پوست گردن همیشه ضروری است و مانند پوست صورت مهم می باشد. برای مرطوب کردن گردن نیازی نیست که محصولات خاصی را استفاده کنید. با کرم آبرسان و مرطوب کننده صورت می توانید به گردن هم آبرسانی کنید. همچنین می توانید با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا روغن گل رز گردن را مرطوب کنید. حتماً باید دو بار در روز صبح ها و شب ها قبل از خواب به گردن آب رسانی کنید.

2- لایه برداری از پوست گردن

پوست گردن نیازمند لایه برداری منظم است و این کار باید حداکثر دو بار در هفته انجام شود. به این ترتیب سلول های مرده گردن که با گذشت زمان روی پوست جمع شده اند از بین می روند. این لایه برداری می تواند با مواد طبیعی مانند شکر، نمک دریا یا جوش شیرین هم انجام شود. از ترکیب این مواد طبیعی با روغن های طبیعی، عسل یا ماست یک لایه بردار طبیعی به دست می آید که برای استفاده بر روی پوست گردن بسیار مناسب و موثر است.

لایه برداری باید از بالای چانه تا ابتدای سینه انجام شود. پشت گردن نیز نباید برای لایه برداری فراموش شود. سپس، باید کل لایه بردارهای باقی مانده با آب سرد برداشته شود. این کار باعث پاکسازی عمقی پوست می شود.

3- گردن را در وضعیت نادرست نگه ندارید

نگه داشتن گردن در وضعیت نامناسب می تواند باعث شود که پوست گردن سریع تر آسیب ببیند و پیر شود. علاوه بر این، وضعیت نامناسب موجب گردن درد و سر درد هم می شود. خم نگه داشتن طولانی مدت گردن می تواند باعث بروز چین و چروک های زیادی شود که از بین بردن آن ها بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است.

4- رژیم غذایی مناسب

استفاده از مواد غذایی مناسب که سرشار از امگا 3 و امگا 6 باشند بسیار ضروری است. این مواد مغذی به بدن کمک می کنند تا به طور طبیعی کلاژن سازی پوست را افزایش دهد. به این ترتیب، بافت های پوست احیا می شوند و حالت کشسانی آن ها بر می گردد. 

5- ضد آفتاب را فراموش نکنید

فراموش نکنید که ضد آفتاب را فقط نباید بر روی صورت استفاده کنید بلکه باید روی تمام قسمت هایی که در معرض آفتاب قرار دارند استفاده کنید. این قسمت ها شامل گردن نیز می شود. نور آفتاب باعث پیری زودرس پوست گردن می شود. بنابراین، بهتر است بدانیم که چطور بهترین کرم ضدآفتاب را انتخاب کنیم؟

6- ورزش منظم

با ورزش منظم و ساده که وقت زیادی هم نمی گیرد کمک می کنید تا پوست مدت زمان طولانی جوان و نرم باقی بماند. یکی از آسان ترین ورزش ها این است که صاف بایستید و فک پایین خود را به عقب و جلو ببرید.