سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت بالم و براق کننده های لب در خانه

نظر

تنها با ترکیب چند ماده ی ساده و قابل دسترس می توانید بالم لب های مختلفی را در طعم ها و رایحه های مختلفی در منزل بسازید. این بالم لب ها حتی گزینه ای بسیار عالی برای هدیه دادن خواهد بود. در این مطلب خانومانه فهرستی از دستورالعمل ها و آموزش ها ارائه شده است که با استفاده از آن ها به راحتی می­توانید بالم لب و براق کننده های محبوب خود را تهیه کنید.

ساخت بالم و براق کننده های لب در خانه

براق کننده لب

مواد لازم:

– 1 و 1/2 قاشق چایخوری کره کاکائو رنده شده

– 1/2 قاشق چایخوری روغن نارگیل

– 1/8 قاشق چایخوری ویتامین E

– 3 عدد چیپس شکلات

نحوه تهیه:

ابتدا سه ماده ی اولیه را در مایکروفر گذاشته و صبر کنید تا ذوب شوند اما توجه داشته باشید که خیلی حرارت آن بالا نرود. در مرحله ی بعد و درحالی که این ماده ذوب شده هنوز گرم است چیپس های شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا ذوب شده و کاملا مخلوط شود. در مرحله ی آخر فقط کافیست مواد را داخل ظرفی تمیز و کوچک ریخته و صبر کنید تا کاملا خنک شود. به همین راحتی شما یک براق کننده ی شکلاتی برای خود تهیه کرده اید. 

بالم لب

مواد لازم:

– 3 قاشق غذاخوری کره کاکائو

– 5 عدد چیپس شکلات

– 1 عدد کپسول ویتامین E

نحوه تهیه:

ابتدا همه ی مواد را در ظرفی ریخته و در مایکروفر قرار دهید و پس از ذوب شدن با یک قاشق به خوبی مخلوط کنید. سپس مواد را در ظرفی تمیز ریخته و داخل یخچال قرار دهید و پیش از استفاده صبر کنید تا کاملا خنک شود.

نکته: برای اینکه رنگ های متنوع تری داشته باشید می توانید به جای چیپس شکلات و کره ی کاکائو از نوعی روغن حامل دیگری استفاده کنید به همراه موم زنبور و برای رنگ آن هم از تراشه های رژ لب های دیگرتان بریزید.

بالم وانیلی: موم زنبور، کره کاکائو و عصاره وانیل.

بالم عسلی پرتقالی: عسل، اسانس پرتقال و دیگر مواد لازم برای تهیه ی بالم.

بالم موز: کره شی باتر، اسانس موز، ویتامین E و دیگر مواد لازم برای تهیه ی بالم.

اسکراب دارچین و شکر: شکر خام، شکر قهوه ای و وانیل.