سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین نکات در مورد اپیلاسیون زیر بغل

نظر

زیر بغل یکی از دردناک ترین نواحی بدن برای اپیلاسیون است که دو علت عامل آن می باشد: اول آن که پوست این ناحیه بسیار نازک و ضعیف است و دوم آن که موها کاملاً عمقی در این قسمت قرار دارند. حال سوال این است که کدام روش برای موزدایی زیر بغل بهتر است؟ ژیلت یا اپیلاسیون؟ اپیلاسیون زیر بغل بسیار دردناک است و به همین دلیل اکثر زنان ترجیح می دهند از ژیلت استفاده کنند. اما از نظر بهداشتی، اپیلاسیون بهتر از استفاده از ژیلت است. از طرفی، به دلیل شکل خاص این ناحیه از بدن موزدایی با ژیلت آسان تر است. در این مطلب خانومانه می خواهیم نکاتی را در مورد اپیلاسیون زیر بغل عنوان کنیم.

 اپیلاسیون زیر بغل

آمادگی ذهنی و جسمی

مطمئناً شما هم بعد از تجربه اپیلاسیون متوجه شده اید که قبل از آن که از نظر فیزیکی بخواهید آماده اپیلاسیون زیر بغل شوید باید از نظر روحی و ذهنی هم خودتان را آماده کنید، یعنی قبل از آن که این ناحیه به روش اپیلاسیون موزدایی شود هر فردی برای خود روشی دارد تا به خود روحیه دهد تا درد را احساس نکند. اما برای اپیلاسیون این ناحیه باید از چه چیز استفاده کنیم؟ موم سرد، ولرم یا گرم؟ یا دستگاه اپیلاسیون برقی؟ برای شروع پیشنهاد می کنیم که کار را با موم ولرم آغاز کنید.

اپیلاسیون با موم ولرم علاوه بر این که موثرتر از سایر روش ها است، درد کمتری نیز دارد. موم گرم نتیجه بهتری می دهد و هیچ مویی روی بدن باقی نمی ماند اما ممکن است با خطر سوختگی مواجه شوید. موم سرد و دستگاه اپیلاسیون هم درد زیادی هنگام کندن مو دارد.

مراحل اپیلاسیون زیر بغل

مرحله 1: حتماً باید زیر بغل را ابتدا کاملاً تمیز و خشک کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

مرحله 2: موم را گرم کنید. برای این کار آن را داخل ظرف آب روی گاز بگذارید تا بجوشد. سپس بگذارید ولرم شود. با یک چوب بستنی موم را در جهت رویش موها (از بالا به پایین) بمالید. سپس روی آن پد مخصوص قرار دهید.

مرحله 3: بگذارید 20 ثانیه پد بماند، سپس در یک حرکت از پایین با بالا، یعنی بر خلاف جهت رویش موها، بکشید. اگر مو باقی ماند دوباره مراحل 2 و 3 را بعد از گذشت 2 دقیقه از اولین استفاده اجرا کنید.

مرحله 4: اگر مو همچنان باقی مانده بود و به دلیل ضعیف شدن پوست نمی توانستید آن ها را با موم جدا کنید، به کمک موچین آن ها را بردارید.

مرحله 5: بعد از اپیلاسیون، با کرم آبرسان و مرطوب کننده بدن، زیر بغل را مرطوب کنید.

نکات مهم

– اگر چند بار زیر بغل را اپیلاسیون کنید، به مرور زمان درد آن کم می شود و بدن عادت می کند. به همین دلیل بعد از مدتی می توانید از پدهای اپیلاسیون آماده که موم آن ها سرد است استفاده کنید. این پدها به صورت بسته بندی در داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی به فروش می رسند.

– اگر بودجه کافی دارید و می توانید، لیزر و اپیلاسیون برقی بهترین راه برای موزدایی زیر بغل است.

برای جذاب تر بودن، ترفندهای زیبایی پیشنهاد شده در سایت خانومانه را از دست ندهید.