سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا پیاز خام برای سرماخوردگی مناسب است؟

نظر

خانومانه: استفاده از پیاز برای مقابله با بیماری ها ایده جدیدی نیست؛ مردم قرن هاست که از پیاز برای درمان تب، آنفولانزا، سرماخوردگی و انواع سرفه ها استفاده می کنند. پیاز به دلیل کمک به کاهش التهاب و درد مفاصل نیز بسیار شناخته شده است. پزشکان آیورودیک و هومئوپاتی با استفاده از قدرت درمانی پیاز و سایر داروهای تقویت کننده ایمنی بدن، انواع بیماری ها و ویروس ها را از بین می برند. اعتقاد بر این است که پیاز قرمز در مقایسه با پیاز سفید بهتر عمل می کنند. پیازهای زرد قابل پذیرش هستند اما پیاز قرمز بهترین نوع پیاز می باشد.

آیا پیاز خام برای سرماخوردگی مناسب است؟

چرا پیاز خام در درمان سرماخوردگی موثر است؟

پیاز با طیف گسترده ای از مزایای سلامتی شناخته شده است؛

– پیاز دارای مقادیر زیادی ترکیبات سولفوریک مانند سولفوکسید، تیوسولفینات و سیستئین سولفوکسیدها هستند. به دلیل همین ترکیبات می باشد که هنگام برش زدن پیاز به اصطلاح گریه می کنیم. پیاز به دلیل داشتن تیوسولفینات دارای خواص قدرتمندی است که می تواند سالمونلا و اشریشیاکلی (E.coli) از بین ببرد.

– ترکیبات گوگردی موجود در پیاز نقش اصلی در پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان دارد و به همین دلیل تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

– پیاز سرشار از کوئرستین می باشد؛ آنتی اکسیدانی که در مبارزه با رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی مفید است.

– پیاز، در شکستن و پاکسازی مخاطی که ممکن است سیستم ایمنی بدن را مسدود کند مفید است.

– علاوه بر درمان سرفه، تب، آنفولانزا در مقابله با بسیاری از بیماری های تنفسی نیز موثر است.

نحوه استفاده از پیاز برای درمان سرماخوردگی

پیاز برای درمان سرماخوردگی

برای استفاده از پیاز در درمان سرماخوردگی مراحل زیر را دنبال کنید:

– پیاز را به خلال های باریک برش بزنید (ترجیحا پیاز قرمز)؛ تمامی پیازها دارای خواص دارویی برای درمان سرماخوردگی هستند ولی پیاز قرمز میزان بیشتری کوئرستین را دارد؛ کوئرستین یک فلاونوئید سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازد و تولید هیستامین را متوقف می کند.

– پیاز خرد شده را در یک کاسه کوچک قرار دهید و عسل را روی آن بریزید؛ به اندازه کافی روی آن عسل بریزید تا تمام برش های پیاز را بپوشاند. با این کار، گرمای زیاد و طعم شدید پیاز را به حداقل می رسانید و خواص شفابخش عسل را نیز به آن اضافه می کنید. عسل به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی سرفه نیز شناخته شده است؛ زیرا عسل نیز حاوی کوئرستین فلاونوئید است.

– ظرف حاوی این ترکیب را درون یخچال قرار دهید و بگذارید یک شب بماند؛ صبح روز بعد از این ترکیب میل کنید؛ اگر در ظرف شما عسلی باقی مانده آن را نیز بخورید. زیرا با این کار خواص درمانی پیاز را افزایش می دهید.

– استفاده از پیاز را در رژیم غذایی خود افزایش دهید؛ می توانید پیاز خام را در انواع ساندویچ ها، سوپ ها، سالادها و حتی غذاهای شیرین اضافه نمایید. این کار یک روش طبیعی برای جلوگیری از سرماخوردگی می باشد.

مطلب پیشنهادی: چند دمنوش ضد سرفه

طرز تهیه سوپ پیاز برای درمان سرماخوردگی

سوپ پیاز داغ می تواند یک درمان موثر برای سرماخوردگی و آنفولانزا باشد.

سوپ پیاز برای درمان سرماخوردگی

مواد لازم

– پیاز بزرگ ارگانیک: 3 عدد

– سیر ارگانیک: 3 حبه

– پونه کوهی:  1/4 پیمانه

– آب مقطر: 4 پیمانه

– نمک هیمالیا: برای طعم دادن

طرز تهیه

– پیازها و سیر را خرد کنید.

– آب را جوشانده و پیاز، سیر و پونه کوهی را به آن اضافه کنید.

– 15 تا 20 دقیقه به آن زمان دهید (تا زمانی که پیازها نرم و شفاف شوند)

– این سوپ داغ را میل کنید؛ چرا که باعث افزایش دمای بدن و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

منبع: سایت خانومانه