سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مکمل های غذایی برای کاهش وزن

نظر

یک رژیم غذایی متعادل و در کنار آن ورزش برای کاهش وزن و سالم ماندن بسیار مهم و ضروری است. با این حال، برخی از مکمل های غذایی برای کاهش وزن وجود دارند که می توانند به هنگام تلاش شما برای کاهش وزن به شما انگیزه دهند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که شما هرگز نباید قبل از مشورت با پزشک، مکمل مصرف نمایید. یک متخصص تنها شخصی است که می تواند برای شما و متابولیسم بدن شما یک مکمل ایده آل تجویز نماید. علاوه براین، در هنگام مصرف هرگونه مکمل، حتما دستورالعمل های مناسب را برای تاثیر بیشتر رعایت نمایید. اما آیا شما برای کاهش وزن به مکمل های طبیعی نیز نیاز دارید؟! اگر چنین است، جای درستی را انتخاب کرده اید؛ در این مطلب سایت خانومانه اطلاعاتی را در مورد بهترین مکمل های غذایی برای کاهش وزن معرفی خواهیم کرد.

بهترین مکمل های غذایی برای کاهش وزن

مکمل های غذایی چه چیزی هستند؟

دفتر مکمل های غذایی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH)، مکمل های غذایی را مجموعه ای از مواد شامل ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن تعریف می کند. این مکمل های غذایی ممکن است حاوی گیاهان دارویی با خواص مفید باشند (مانند اکیناسه یا همان سرخارگل). آن ها همچنین می توانند آمینواسیدها و آنزیم های خاص برای درمان برخی از بیماری ها را نیز شامل شوند (مانند گلوکز امین یا روغن ماهی). این مکمل های غذایی می توانند در قالب های مختلفی از قرص گرفته تا شیک ها و بارهای انرژی تولید شوند. اما هدف تمامی آن ها کمک به کاهش وزن می باشد.

مکمل های غذایی

انواع مکمل های غذایی طبیعی برای کاهش وزن

انواع مختلفی از مکمل های غذایی طبیعی برای کاهش وزن وجود دارد. این مکمل ها اشتها را کاهش می هند و باعث چربی سوزی و کاهش جذب بدن می شوند. در بین این مکمل های طبیعی برای کاهش وزن به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

اسپیرولینا

اسپیرولینا به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

اسپیرولینا، جلبکی است که روی حس گرسنگی توسط کاهش آن تاثیرگذار است و به کاهش وزن با روشی کنترل شده و بهتر کمک می کند. علاوه براین، اسپیرولینا از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. اسپیرولینا را می توانید در قرص ها، شیک ها و حتی به شکل پودر تهیه نمایید و به سالاد ها و دتاکس های خود اضافه نمایید.

ال – کارنیتین

ال – کارنیتین به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

ال – کارنیتین برای کاهش وزن استفاده می شود. چرا که به تبدیل چربی های ذخیره شده به منبع انرژی برای ورزش کمک می کند.

اسید لینولئیک کونژوله

اسید لینولئیک کونژوله به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

اسید لینولئیک کونژوله (CLA)، اسید چربی است که انتقال چربی ها را مسدود می کند و به از بین بردن آن ها کمک می کند و از ذخیره چربی ها جلوگیری می کند.

فوکوس

فوکوس، نوعی جلبک قهوه ای است که بر روی احساس سیری تاثیرگذار است. علاوه براین، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. فوکوس، بدن را سم زدایی می نماید اما برای افرادی که دارای مشکلات تیروئیدی هستند توصیه نمی شود.

گارسینیا کمبوجیا

گارسینیا کمبوجیا به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

گارسینیا کمبوجیا، میوه ای است که برای بهبود متبولیسم چربی و کاهش اشتها استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: کاهش وزن با چای زنجبیل، دارچین و لیموترش!

قرص سیر

قرص سیر به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

برای جلوگیری از عوارض جانبی خوردن مقدار زیاد سیر مانند بوی بد دهان می توانید از گارسین یا همان قرص های سیر به عنوان مکمل برای کاهش وزن استفاده نمایید. سیر به سوزاندن چربی و تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می کند. علاوه براین، برای تنطیم فشار خون نیز موثر است. سیر خواص ضد میکروبی فوق العاده ای دارد.

گلوکامانان

گلوکامانان به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

گلوکامانان فیبر غذایی محلول در آب است که از ریشه گیاه کونجاک به دست می آید و به شکل پودر، قرص و کپسول استفاده می شود. در حقیقت، تنها ارزش غذایی آن درصد کم فیبر آن است که در صورت استفاده در کنار یک رژیم غذایی متعادل و مناسب به کاهش وزن کمک می کند. اما این نکته را فراموش نکنید که نباید به عنوان یک جایگزین فیبر استفاده گردد؛ فقط به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن توصیه می شود.

آیا قرص های لاغری منجر به کاهش وزن می گردند؟

برخی از متخصصان تغذیه ادعا می کنند که مکمل های غذایی هنگامی که فرد از یک رژیم متعادل و متنوع استفاده نمی کند مفید است. برای مثال، گیاهخواران اغلب به آهن اضافه و یا ویتامین B12 نیاز دارند. اما به یاد داشته باشید قرص های لاغری، جادویی نیستند و همواره توصیه شده است از مکمل های طبیعی استفاده کنید. این قرص ها باید در کنار انواع عادت های سالم دیگر مانند فعالیت بدنی مناسب و رژیم غذایی متعادل استفاده شوند. بسیاری از افراد گمان می کنند که با خوردن این قرص ها وزن خود را کاهش می دهند. اما این امر حقیقت ندارد؛ قرص های لاغری و مکمل ها فقط در صورت همراه شدن با یک سبک زندگی سالم و رژیم متعادل صحیح عمل می کنند.

با این وجود، در بازار انواع مختلفی از قرص های لاغری را می توان پیدا کرد و مهم این است که در انتخاب خود آگاهانه عمل کنید؛ قبل از استفاده از آن ها با پزشک متخصص مشورت نمایید. برخی از این قرص ها بسیار موثر هستند ولی متاسفانه برخی دیگر اثر تسکین دهنده و تلقینی دارند.

قرص های لاغری به روش زیر عمل می کنند:

– آن ها متابولیسم و سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشند و به سوزاندن چربی کمک می کنند.

– آن ها مانع از جذب چربی به روده ها می شوند.

– آن ها با کاهش احساس گرسنگی و کنترل اضطراب اشتها را کاهش می دهند.

– آن ها از احتباس مایعات در بدن جلوگیری می کنند.

مطلب پیشنهادی: خداحافظی با چربی شکم!

انتخاب مکمل های غذایی برای کاهش وزن

توصیه می کنیم به نکات زیر در هنگام انتخاب مکمل های غذایی توجه نمایید:

– محصولی را انتخاب نمایید که توضیحات جامع و کاملی در مورد عملکرد بیولوژیکی آن ارائه گردیده باشد.

– همواره قبل از مصرف هر گونه قرص جدید و یا ایجاد تغییرات چشمگیر در رژیم غذایی خود با پزشک متخصص مشورت نمایید.

– درباره عوارض جانبی، منع مصرف و خطرات احتمالی آنچه که مصرف می کنید به خوبی تحقیق نمایید و با آگاهی کامل مکمل خود را انتخاب نمایید.

– مطمئن شوید مکمل انتخابی برچسب تاییدیه سازمان غذا و دارو و دیگر سازمان های بهداشتی مورد نیاز را دارا باشد. بنابراین، مکمل غذایی انتخابی شما باید مورد تایید سازمان های بهداشتی مورد نظر و حمایت از حقوق مصرف کننده باشد.

شیک پروتئین به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

یک پروتئین به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن

شیک پروتئین چیست؟ شیک پروتئین، نوشیدنی مغذی و کم کالری است که هدف آن تامین پروتئین اضافه بدن می باشد. این شیک ها در کاهش وزن بسیار موثر هستند؛ زیرا منجر به ایجاد اخساس سیری می گردند. علاوه براین به دلیل تلاش اضافه که بدن هنگام هضم آن ها انجام می دهد، سبب افزایش مصرف انرژی می گردد.

بازار تولید شیک های پروتئین بسیار بزرگ و متنوع می باشد. توصیه می کنیم این شیک ها را متناسب با وضعیت سلامتی و بدن خود تهیه نمایید. علاوه براین، توصیه می کنیم با یک پزشک متخصص در زمینه تغذیه مشورت نمایید تا شما را در انتخاب این مکمل ها یاری دهد. به یاد داشته باشید که برخی از شیک ها در افزایش توده های عضلانی و افزایش وزن تاثیر گذارند. پیش از این در مطلبی تحت عنوان 6 نوع شیک پروتئین خانگی برای عضله سازی به خواص و طرز تهیه تعدادی از این شیک ها شاره کردیم. بنابراین، باید یک مکمل متناسب با هدف خود انتخاب نمایید. این نکته را فراموش نکنید که متخصصان تغذیه همواره توصیه می کنند این شیک ها را در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده نمایید؛ هرگز آن ها را به عنوان جایگزینی برای مواد غذایی انتخاب نکنید.

توصیه هایی برای استفاده از مکمل های لاغری

پیشنهاد می کنیم هنگام مصرف مکمل های لاغری این توصیه ها را در نظر بگیرید:

– از مکمل هاب غذایی بیش از اندازه مصرف نکنید.

– اگر دارای نارسایی کلیه، دیابت یا هرگونه آسیب مزمن دیگر که با مصرف این مکمل ها شرایط را وخیم تر می کند هستید از این مکمل ها استفاده نکنید.

– قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی به معاینه پزشکی بروید و در مورد وضعیت متابولیک خود مشورت بگیرید.

– مکمل های غذایی را به همراه داروهای دیگر مصرف و یا ترکیب نکنید.

– اطلاعات مربوط به مکمل های غذایی را از سایت های معتبری همچون موسسه ملی بهداشت جستجو کنید.

– بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی با یک پزشک متخصص مشورت کنید؛ به خصوص اگر دنبال کاهش وزن سالم هستید.

منبع: سایت خانومانه