سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

نظر

رسیدگی به پوست و استفاده از ماسک های آرایشی یکی از کارهایی است که امروزه به همه افراد توصیه می شود. ماسک های آرایشی برای رهایی از چربی یا خشکی پوست یا مشکلات پوستی نظیر آکنه، لک و تیرگی پوست به کار می روند و با گذر زمان باعث بهبود کیفیت پوست خواهند شد. ماسک های آرایشی معمولا در بسته بندی های مختلف در داروخانه ها موجود می باشند ولی در سایت خانومانه درست کردن این ماسک ها را برای انواع پوست با مواد غذایی موجود در خانه آموزش می دهیم.

ماسک های دست ساز خانگی علاوه بر اینکه هزینه بسیار کمتری دارند، با داشتن مواد کاملا طبیعی اثری بیشتر و موثرتر روی پوست خواهند داشت. در اینجا هشت ماسک آرایشی دست ساز و خانگی که اثری فوق العاده در بهبود کیفیت پوست دارند را به شما معرفی می کنیم.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

1- ماسک برای پوست های خشک

مواد لازم برای تهیه این ماسک: یک عدد آووکادو، دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل

با کمک این ماسک می توانید رطوبت و آب لازم را به پوست های خشن و خشک برسانید. این ماسک به منظور آبرسانی به پوست به کار برده می شود. اسیدهای چرب امگا در آووکادو و روغن زیتون به سلول های پوستی برای بهبود وضعیت کمک می کند. همچنین ماست و عسل موجود در این ماسک به نرمی و لطافت پوست کمک می کند.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

2- ماسک برای پوست های کدر

نصف فنجان میوه پاپایای له شده، یک قاشق چای خوری عسل، یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده

اگر به دنبال راه حلی برای روشن و شفاف کردن پوست صورت خود می گردید این ماسک را امتحان کنید. پاپایا یک میوه بزرگ با مزه خاص مربوط به آسیای جنوب شرقی است، آنزیم هایی که در پاپایا وجود دارد به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کنند، بنابراین باعث پوسته ریزی لایه ها و سلول های مرده پوست می شوند. ترکیب پاپایا با عسل و سفیده تخم مرغ برای روشن کردن و شفاف کردن پوست مناسب است.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

3- ماسک برای پوست های مستعد جوش یا آکنه

یک عدد موز له شده، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین، نصف قاشق چایخوری زردچوبه

اگر پوست شما به صورت معمولی جوش می زند از این ماسک می توانید استفاده کنید. موز مقادیر زیادی ویتامین A دارد که باعث تمیز شدن منافذ پوست می شود، زردچوبه باکتری های عامل آکنه را نابود کرده و جوش شیرین چربی اضافه روی پوست را از بین می برد.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

4- ماسک برای پوست های خشن و زبر

نصف یک عدد خیار که در دستگاه غذاساز له شده، یک چهارم فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

این ماسک خنک، قرمزی روی پوست را از بین برده و با بوی مطبوعی که دارد حس خوبی به شما می دهد. موادی که در این ماسک به کار برده شده باعث لایه برداری و نرم شدن محسوس پوست بعد از یک بار استفاده می شود.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

5- ماسک برای پوست های حساس

یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر کاکائو

برای پوست های حساسی که همیشه قرمزی را همراه خود دارند، ماست بسیار مطلوب است. ماست سرشار از پروبیوتیک ها و پروتئین های تسکین دهنده پوست می باشد. مواد موجود در پودر کاکائو التهاب پوست را کاهش داده و عسل پوست را سفت می کند.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

6- ماسک برای پوست های چرب

نصف فنجان جو دوسر پخته شده و سرد شده، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

اسید موجود در آبلیمو چربی های اضافی و سلول های مرده پوست را از بین می برد. بلغور یا جو دوسر پخته شده در این ماسک پوست را آرام و قرمزی پوست را کاهش می دهد.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

7- ماست برای پوست های آسیب دیده

یک عدد کدوی له شده در دستگاه غذاساز، یک قاشق غذاخوری عسل، دو قطره روغن درخت چای

این ماسک برای پوست های دارای آکنه هم عالی خواهد بود، کدوی موجود در این ماسک باعث افزایش تولید کلاژن می شود. روغن درخت چای لک ها را از بین برده و عسل پوست را روشن می کند. یک بار در هفته این ماسک را برای شفاف شدن و بهبود کیفیت پوست استفاده کنید.

8 ماسک آرایشی پوست خانگی

8- ماسک برای پوست های خسته

آب یک عدد لیموی تازه، دو قاشق شکر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

این ماسک پوست شما را تازه، با طراوت و آرام می کند. ترکیب شکر و آب لیمو با هم باعث لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست می شوند، در حالیکه روغن زیتون با آبرسانی به پوست آن را تازه، سلامت و با طراوت می کند.

برای جذاب تر بودن، ترفندهای زیبایی پیشنهاد شده در سایت خانومانه را از دست ندهید.